En fredag kväll med TWL 631 (Visby Lokaltrafik)

Startat av Danneman1234, 27 maj 2007, 13:01:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Danneman1234

Fick några otroligt frächa bilder på en av visbys snyggaste buss i fredagskväll !
Tog dessa två vid Visby Lasarettet!




Patrik

Den är helt klart vacker, har själv några bilder på den liggandes på datorn.

Synd att man inte kan se bilderna som länkas från Playahead.

Danneman1234





Cero

Klart snygg buss. Om jag har förstått rätt är det ett litet familjeägt företag som kör Visby lokaltrafik? De verkar ha fräscha bussar. Någon som vet vilken vagnpark de har?

/Cero

Patrik

Citat från: Cero skrivet 01 juni 2007, 13:37:50 PM
Klart snygg buss. Om jag har förstått rätt är det ett litet familjeägt företag som kör Visby lokaltrafik? De verkar ha fräscha bussar. Någon som vet vilken vagnpark de har?

/Cero

Här är deras bussar: http://www.phbuss.se/Sidor/V/Visby_lokaltrafik/visby_lokaltrafik.htm
Dom har då också TWL631 som de kommer finnas bilder på sen.

Sen hade dom en Omnicity med reg.nr GTP657 men den har dom inte kvar längre.

Danneman1234

Omnicity med reg.nr GTP657 står på export!
Aaa de e ett lite familjeägt/privat äget företag med mycket fina bussar som driver visby trafiken med mycket vackra bussar som ser ut som nya även efter 10 år, VLT sköter bussarna mycket väl och det syns om man jämför med GS tex eller SL!

Cero

Tack för bildlänken. Trevliga bussar. Jag gillar verkligen de kromade hjulringarna på Omnilinken. Och tom MaxCi ser riktigt attraktiv ut i snygg färgsättning och välskött kaross. Man får nästan lite japanvibbar.

Det är kanske dax för SL att ta ett studiebesök på ön.

/Cero

Patrik

Det ska tydligen finnas en ung kille på VLT som kollar här på Bussnack, är det någon som vet vem det är?
Har nämligen lovat att lägga ut bilden på ''hans'' buss sen.