Avliden, näst sista bilden från min trätobroder Minolta

Startat av Jona, 14 juli 2007, 16:46:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona



HEJ

Ingen så där jätteupphetsande och spännande bild kanske. Men detta blev den sista bilden från min trätobroder och vapendragare Minolta AF 5000, som jag haft med mig på fototurer sedan 2003. Efter denna bild andades den annaloga systemkameran ut och dog utan att lida. Systemfel i elektroniken gjorde att det blev dags för begravning och gravöl. Vi har haft 4 underbara år tillsammans, saknar dig. VILA I FRED.

Sitter fortfarande och redigerar sommarens bilder. Bildsvepet från dessa fototurer kommer i sinom tid, i en framtid nära dig. Men innan detta är gjort så tänkte jag visa just denna bild, egentligen inte sista, men den sista användbara bilden från rullen.

Min "NYA" lilla gubbe, Krilles gamla kompaktkamera Olympus camedia C-360 ZOOM lever och har hälsan så helt bildlös blir jag inte. Nu har ni besökt begravningen, nästa gång jag visar bilder blir det från somamrens bildsvep. Så nu har ni något och se framemot. Hemsidan uppdateras jag i samma veva som jag kör bilsvepet. Den som lever får se...
MVH Filosofen Jona

christianm

Ber att få beklaga sorgen. Själv har jag inte rört min analoga systemkamera sedan jag köpte den digitala. Det sitter fortfarande en halv rulle från semesterresan till Budapest sommaren 2004 i den. Det blir spännande att framkalla den så småningom...