Hackningsförsök eller?

Startat av Staffan Sävenfjord, 09 oktober 2007, 09:36:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Jag vet inte om det har med något hackningsförsök att göra men i går kväll när jag kom tillbaka efter ett par dagars resa stoppade mitt anitivirus-program (Panda) mig från att komma in på Bussnack. Jag stängde av antivirusprogrammet och då gick det förstås bra. I dag på morgonen var det inga problem trots att antivirusprogrammet är återaktiverat.
Någon annan som haft samma problem?
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Clabbe

Förra veckan fick jag på dagtid mellan 9-12 otaliga utslag av mitt antivirusprogram f-secure,om en trojansk besökare, med någon följd av -32, vad det nu innebär.

JB

Har inte haft några problem alls, men det kan bero på att jag inte har något antivirusprogram...

Hursomhelst, hur många gånger blev du stoppad av antivirusprogrammet innan du stängde av det? Varnade den för samma sak båda gångerna?

Var det inte någon som blev stoppad i PV på liknande grunder för ett tag sedan?

/Jonas

Bengt Lindstein

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 oktober 2007, 09:36:02 AM
Jag vet inte om det har med något hackningsförsök att göra men i går kväll när jag kom tillbaka efter ett par dagars resa stoppade mitt anitivirus-program (Panda) mig från att komma in på Bussnack.
Någon annan som haft samma problem?


Jag har också Panda som antivirusprogram, det gick felfritt att komma in på Buss snack under dagen igår, tyvärr så vet jag inte hur det var igår kväll för jag var inte online då.

Hälsar
Bengt

Staffan Sävenfjord

Citat från: JB skrivet 09 oktober 2007, 17:34:29 PM
Har inte haft några problem alls, men det kan bero på att jag inte har något antivirusprogram...

Hursomhelst, hur många gånger blev du stoppad av antivirusprogrammet innan du stängde av det? Varnade den för samma sak båda gångerna?

Var det inte någon som blev stoppad i PV på liknande grunder för ett tag sedan?

/Jonas

Jag gjorde först 3-4 försök, varefter jag startade om datorn. Sedan gjorde jag ett 5-tal försök med att ändra skyddet i antivirusprogrammet utan att något hände. Varefter jag då stängde av programmet och kom in direkt. I morse fungerade alltsammans igen. Antivirusprogrammet startade automatisk och jag kom in på Bussnack utan problem.
Jag kommer inte ihåg exakt hur felmeddelandet löd men det var något om att övervakaren stängt tillgång till sidan.
När det gäller Postvagnen känner jag inte till något liknande, vilket naturligtvis inte hindrar att det kan ha förekommit. Däremot hade ju Bussnack på Parsimony-tiden liksom t ex Svenskt Tågforum och Landgången problem med att vissa Comhem-användare var utspärrade under en längre tid.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Axel

Citat från: JB skrivet 09 oktober 2007, 17:34:29 PM
Har inte haft några problem alls, men det kan bero på att jag inte har något antivirusprogram...

Hursomhelst, hur många gånger blev du stoppad av antivirusprogrammet innan du stängde av det? Varnade den för samma sak båda gångerna?

Var det inte någon som blev stoppad i PV på liknande grunder för ett tag sedan?

/Jonas

Inte bara Postvagnen. Jag kunde inte vara med på BussSnack och flera andra forum.

Norton Internet Security hämtade en lång lång lista med websidor, som kunde vara chater, med politiskt eller religiöst innehåll eller på annat sätt olämpliga. En av dem var min kommuns hemsida (kallades job search)
Andra typer av webplatser som ska blockeras är weapon, vehicles, travel, sex, medicin, real estate, occult, news, humor, finance, gambling, sports, crime, intolerance, tobacco och alcohol.
Säkert bra för vissa att slippa se sånt, men jag lyckades inte bli sams med Norton.
Ett par dagar kunde jag besöka Postvagnen, men sedan var den stoppad igen.

Numera har jag stängt av Norton och har inga problem längre.