Vill du besöka Sjisjka utan att vara där i 14 timmar....?

Startat av Patrik, 07 oktober 2008, 13:40:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Fr.o.m. 14 december är det möjligt att göra en snabbvisit till Sjisjka istället för att vara där i 14 timmar som jag var.
Som grädde på moset så går första tåget från Luleå och inte Kiruna-hållet.

Ankomst Sjisjka från Luleå/Gällivare kl 14:00
Avgång Sjisjka mot Gällivare/Luleå kl 14:23

Walter

Det gäller ju att tågen är i tid annars kan det bli en ännu kortare vistelse.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Patrik

Äsch, va ni är fega.
Blir det försenat så att det andra tåget redan kört förbi så låtsas ni att ni har brutit benet och vinkar hejdlöst till passerande tåg så att det stannar och så lever ni lyckliga i alla era dagar  :)

Patrik

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 oktober 2008, 15:11:31 PM
Redan i Gällivare lär man nog se vartåt det lutar, då får man väl hoppa av där om det ser illa ut.

Ja, men det är roligare att åka förbi Sjisjka i sådana fall :D

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 07 oktober 2008, 18:43:14 PM
Så märkvärdigt är väl inte byn med 2 hus.. ;)

Ha, nu har man ju upptäckt fler hus och fler personer där!

Ersa

Öppnar du upp ett vandrarhem på orten kommer jag på turistbesök! ;)

Patrik

Citat från: Verspieder skrivet 08 oktober 2008, 08:02:55 AM
Öppnar du upp ett vandrarhem på orten kommer jag på turistbesök! ;)

Det skulle vara kul det, en tanke som faktiskt slagit mig  ;)

Här kommer en liten uppdatering om Malmbanans stationer:
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4045541
Alla stationerna kommer ha kvar uppehållen eftersom SJ inte hade läst avtalet med Rikstrafiken ordentligt, dock kommer stationerna istället få plåtstinsar, dom som inte redan har det.

Fjällåsen däremot kommer inte längre få några uppehåll vilket är helt j***a idiotiskt enligt mig!

Bergenga

Hva er så galt med å være der i 14 timer? Med 14 timer har man jo muligheten til å se alt som er på stedet uten å måtte dra dit flere ganger.
Skulle det være kaldt eller dårlig vær er det vel bare å ta med et lite telt og en sovepose, så legger man seg til ro og bare nyter livet uten å trenge å gjøre noe som helst. Tenk hvilken luksus! ;D

Jeg er egentlig litt imponert over at man har klart å plassere SJ to ganger i et 7-bokstavers ord. ;)
Mvh.
Øyvind Berg

Patrik

Citat från: Øyvind Berg skrivet 08 oktober 2008, 14:35:42 PM
Hva er så galt med å være der i 14 timer? Med 14 timer har man jo muligheten til å se alt som er på stedet uten å måtte dra dit flere ganger.
Skulle det være kaldt eller dårlig vær er det vel bare å ta med et lite telt og en sovepose, så legger man seg til ro og bare nyter livet uten å trenge å gjøre noe som helst. Tenk hvilken luksus! ;D

Jeg er egentlig litt imponert over at man har klart å plassere SJ to ganger i et 7-bokstavers ord. ;)

På 14 timmar hinner man göra byn 5 gånger i princip, det jobbiga är nog att efter att man kollat på alla husen och gårdarna där så har man runt 12 timmar kvar och då blir det gärna att man sätter sig i väntsalen och bara väntar, för det är inte alla som vill vandra ett par km till några få andra hus på ganska dåliga leder.