Huvudmeny

Malmö resan.

Startat av Möllers, 04 juli 2007, 15:04:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Hej har en liten fråga den linje 132 ifrån Landskrona kör då bussen till stationen i Malmö då  ???

Möllers

Nu vet jag var jag ska fota till sommaren ska till Eslöv sen ska jag fota i Helsingborg sen ska jag till Ängelholm fota med.
Ska köpa sommarkortet

bjalle

Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 juli 2007, 15:04:37 PM
Hej har en liten fråga den linje 132 ifrån Landskrona kör då bussen till stationen i Malmö då  ???
Ska du till stationen Malmö C så ta tåget.....

Rickardo

Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 juli 2007, 15:04:37 PM
Hej har en liten fråga den linje 132 ifrån Landskrona kör då bussen till stationen i Malmö då  ???

Ta tåget eller  om du vill åka bussen så byt buss vid Värnhem till 3,7 eller 31 till Malmö C
/Rickardo

Möllers

Jag tar inte till Malmö har jag bestemt nu.
Men Ängelholm ska vara roligt där finns gammla Landskrona bussar där.
Finns Neoplan där ochså i region i Ängelholm.

Möllers

Det jag är ute efter i Ängelholm är bussarna som har kört i Landskrona innan dom vill jag ha på bild  ;D
Sen är man i Helsingborg ochså samma dag då ska jag inte ta så många som sist.
Ska bara fota dom jag vill ha på bild då.
Som MAN Lion City Boggie och swebusexpress ochså.
Jag tror det kommer gå bättre i Helsingborg denna gång som sist.

blubb

#6
Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 juli 2007, 15:04:37 PM
Hej har en liten fråga den linje 132 ifrån Landskrona kör då bussen till stationen i Malmö då  ???

Det finns några Landskrona bussar i Trelleborg också!
Annars går 132an till Södervärn i Malmö, där finns fler bussar att ta bilder än vid Stationen!

Möllers

Jag kolade på tiden till Malmö med buss det tog 2 timmar åka ditt.
Malmö det kör samma bussar där nu nästan.
Tycker det är bättre åka till Ängelholm kanske ser dom nya 8500 Boggie där  :D

Robert S

Varför inte ta tåget från Landskrona till Malmö som tar ca 30 min med Öresundståget och ca 38 min med Pågatåget.  ;)

Möllers

Jag känner inte till Tåget så bra.
Åker aldrig tåg.

Simon Bertilsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 05 juli 2007, 16:06:03 PM
Jag känner inte till Tåget så bra.
Åker aldrig tåg.
Jaha? Det hindrar väl inte dig från att testa en gång.
Testa. Det är snabbt, bekvämt och smidigt.
Buss 132 däremot, tar riktigt lång tid på sig från Landskrona till Malmö. Den går in om en massa småbyar och de flesta bussarna är gamla och slitna.
Den går in i Arlöv, och därefter tar den samma väg som 130 till Malmö Södervärn. Alltså via Värnhem och konserthuset.

Ska du sen till Ängelholm, så finns det ju inget alternativ. Då är det ju bara tåget som gäller. Det går inga bussar från Landskrona dit.

Möllers

#11
Jag tar bussen ifrån Helsingborg till Ängelholm jag ska ochså foto i Helsingborg har jag tängt  ;D
Jag tycker bäst om åka buss har jag allt tid gjort.
Jag vill åka andra buss typer som Lathi och V10.
Den bussen som kör till Ängelholm är en Scania Lathi den buss typen har jag aldrig åkt.

Möllers

Men jag åker först till Eslöv den 19 Juli sen åker jag till Helsingborg/Ängelholm den 23 Juli 8)
Då hoppas jag det är fint väder då.

Simon Bertilsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 05 juli 2007, 19:32:11 PM
Jag tar bussen ifrån Helsingborg till Ängelholm jag ska ochså foto i Helsingborg har jag tängt  ;D
Jag tycker bäst om åka buss har jag allt tid gjort.
Jag vill åka andra buss typer som Lathi och V10.
Den bussen som kör till Ängelholm är en Scania Lathi den buss typen har jag aldrig åkt.
Har du aldrig provat tåget, så vet du ju inte hur bra det är. Prova en gång, så får du se hur smidigt, snabbt och bekvämt det är!

Möllers

har åkt med mycket för med skolan sen med familjen vet hur det är.
Som sagt jag gillar inte tåg.
Här är det bussar som gäller hos mig  ;D