Huvudmeny

Göra en hemsida

Startat av Christer K, 16 juni 2007, 22:28:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Nu har jag skaffat ett konto hos Comhem för en hemsida. Tänkte bara ha denna som bildbank och inget annat. Hur gör man för att ladda in bilder. Krävs det något speciellt. Har sedan tidigare MSN och det är lättskött.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

bjalle

FTP konto och en FTP klient
Sen är frågan ska det se ut som en "riktig" hemsida eller mer som Sävenfjords där man bara laddar upp bilder så hamnar det i en lista?

Magnus_J

det finns ju enkla saker man kan ladda upp... i korta drag en datafil och en sid-fil som gör att man kan se vad som finns på kontot och klicka upp det. Dock vet jag inte om Comhem har php stöd.
får kolla när jag jobbat klart.

Christer K

Tänkte mer som Staffans hemsida, ska vara så lite krångel som möjligt ska vara lätt att ladda upp och ner.
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

bjalle

beror som sagt på om Comhem har PHP stöd

Patrik

Man behöver inte PHP-stöd för att ha som Staffan har, det är bara att ladda ner ett FTP-program, anslut med ditt användarnamn och lösenord som du fått från Comhem, dra över bilderna å se dom laddas upp och sen är det bara att gå in på din hemsida och öppna bilderna i listan som skapats, samma sak här: http://www.phbuss.se/Misc/

Christer K

Nu har jag fixat FTP program och kopplat upp sidan men det fungerar inte ändå. Vad gör man skickar ett mail till Comhem supporten och får följande svar. Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Tänk på att det ej finns någon katalogtjänst att bläddra i på detta utrymme. För att bläddra bland filerna måste du lägga upp ett HTML dokument med kataloginformation.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice

Jaha och jag blev inte klokare av detta svar. Hur går jag vidare? Tacksam för hjälp.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

bjalle

Du får skapa en index.html sida där du länkar till bilderna

Hör av dig på PM om du vill ha hjälp...