Westin ersättningstrafik

Startat av Mustman, 07 juni 2015, 22:20:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mustman

"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

ajox

#1
Citat från: Mustman skrivet 07 juni 2015, 22:20:47 PM
Westinbuss söker förare för ersättningstrafik i sommar, vad handlar det om för ersättning?

http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Lediga-jobb.html?url=-123388378%2FNy%2FPlatsannonser%2FVisaPlatsannonser.aspx%3Fids%3D2715850&sv.url=12.237ec53d11d47b612d78000171

Jag gissar starkt att det gäller Nynäspendeln som stängs ner mellan 22 juni och 6 augusti.
Kan inte vara något annat.

EDIT: Redigerar in en länk.

http://nynashamnsposten.se/nyheter/nynashamn/1.2857590-pendeltaget-stangs-av-i-sommar

Lars_L

Om det är Westin så är det väl snarare tunnelbaneavstängningen. Det ska ju vara avstängt på röda linjen mellan Sätra och Skärholmen.

Nobina ansvarar ju för pendeltågsavstängningarna och även om de tar hjälp ibland, så brukar de inte använda sig av Westin som underleverantör.

Inlägget är signerat Lars Lundqvist

ajox

Citat från: Lars_L skrivet 07 juni 2015, 23:01:19 PM
Om det är Westin så är det väl snarare tunnelbaneavstängningen. Det ska ju vara avstängt på röda linjen mellan Sätra och Skärholmen.

Nobina ansvarar ju för pendeltågsavstängningarna och även om de tar hjälp ibland, så brukar de inte använda sig av Westin som underleverantör.

Jag är inte helt säker, tycker mig minnas att jag sett Westinare under de föregående avstängningarna, men jag kan ha fel.

Lars_L

Citat från: ajox skrivet 07 juni 2015, 23:14:12 PM
Jag är inte helt säker, tycker mig minnas att jag sett Westinare under de föregående avstängningarna, men jag kan ha fel.

Kan givetvis ha hänt. Fast oftast när man hjälper till som underleverantör tar man ju ordinarie förarpool och vagnar och använder. Det blir helt enkelt ingen vinst att ta in folk för några enstaka omlopp om man inte har huvudansvaret för ersättningstrafiken.

10 tjänster verkar dock passa ganska bra för tunnelbaneavstängningen. Kommer väl dock behövas fler förare än så - men lite egen personal lär  man ju ändå ha som kan vara intresserad av att köra.

Westin är ju också duktiga på det här med att organisera ersättningstrafik.
Tyckte man klarade ersättningen på gröna linjen förra året mycket bra. 
Inlägget är signerat Lars Lundqvist