Saker som behöver fixas

Startat av jocke, 24 maj 2007, 14:16:45 PM

0 Medlemmar och 26 gäster tittar på detta ämne.

jocke

Tänkte kan vara bra med en sådan här tråd.

Saker jag hittils kommit på.

* Smileys, fixa bilderna eller ta bort.
* När man svarar i en tråd skikas man till forumdelen istället för den aktuella posten i den aktuella tråden.
* En svara knapp även nere till vänster i samma höjd som raden med knappar.

Jag förändrar era liv med detta inlägg

jocke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 maj 2007, 14:21:59 PM
Vi kommer att ta detta så fort flytten är genomförd, just nu prioriteras den saken.

//Lars

Förstår det med. Men man kan alltid börja leta grejer =)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Staffan Sävenfjord

Visst, vi administratörer är tacksamma för alla tips om förbättringar. Men vi vore ännu tacksammare om ni kunde vänta med dem till överflyttningen är klar. Det vill säga någon gång i morgon. (Här skulle det egentligen varit en leende smiley)
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Med tanke på vad tråden heter tycker jag inte det är fel att ta upp saker som man har synpunkter på.

Det är väl man listar saker så allt kommer på ett ställe så kan ni ta det eftersom..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Jo, men om man tar det lite lugnt kanske det fixar sig ändå. Det är ändå ingen som hinner rätta till "skönhetsfel" innan omregistreringen är klar. Och jag tror att de som ännu inte fått sin registrering överflyttad tycker att det är viktigare att det prioriteras. Även om de tillhör den tysta majoriteten just nu.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

KRNI

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 24 maj 2007, 18:21:56 PM
Jo, men om man tar det lite lugnt kanske det fixar sig ändå. Det är ändå ingen som hinner rätta till "skönhetsfel" innan omregistreringen är klar. Och jag tror att de som ännu inte fått sin registrering överflyttad tycker att det är viktigare att det prioriteras. Även om de tillhör den tysta majoriteten just nu.

Du har helt rätt, men ändå förstår jag Mickes tanke, vi skriver saker vi kommer på, i ett gott syfte. Om de fixas till automatiskt så är det ju kanon, annars står de ju här som en påminnelse och alla vi som nu sitter och testar och skriver har inga som helst krav eller förväntningar på att detta ska ordnas direkt. Ta det bara lugnt och fint, ni har vårt tålamod. Själv är jag extra nyfiken på alla funktioner eftersom jag själv ska ta ställning till att flytta mitt eget forum framöver och då behövs all provkörning! Se här, nu är de glada gubbarna här också!  ;) :)

/KRNI

Bussmicke

En sak kom jag på:

separata forumdelar; en för bildvisning; en för rena diskussioner där bilder är tillåtna endast om det har relation till ämnet och en för övrigt icke Bussrelaterat.

Något för admin. att fundera på vid tillfälle.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Går det sen att fixa så att klickade trådar får en annan färg på länken så man vet vad man klickat på?

Erol

Patrik tänker du på så du vet vad som har hänt eller förstod jag dig fel?

Patrik

Citat från: Erol skrivet 24 maj 2007, 18:51:35 PM
Patrik tänker du på så du vet vad som har hänt eller förstod jag dig fel?

Nja, jag vill att klickade länkar är i en annan färg så att jag snabbt kan se att jag redan har klickat på den länken.

Erol

Ett sätt att veta om man har varit inne i en tråd är att det står  en liten blå skylt med Nytt på om det har kommit något nytt i den tråden.

Patrik

Ja, det såg jag men en annan färg är mycket bättre och lättare att reagera på.

Bussmicke

Instämmer med Patrik.
Patrik kanske kan göra sin bildpremiär i nya forumet med 5750 om han fick den på bild idag..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 24 maj 2007, 19:00:09 PM
Instämmer med Patrik.
Patrik kanske kan göra sin bildpremiär i nya forumet med 5750 om han fick den på bild idag..

Japp, det kan jag, jag lyckades faktiskt få den på bild!  :)

Patrik

Kommer man i fortsättningen vara tvungen att scrolla i sidledes när man har 1024x768 och kollar på bilder som är minst 800px breda?

Man tycker att det borde gå att lösa eftersom det funkar på SS Forum och det är ju nästan likadant.

Observera att det här inte är ett klagomål eller liknande, bara en undrande fråga!