Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Walter

Hur blir det med upphandlingen an Transdevs trafik för Skånetrafiken Lomma\Lund?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

mittlinje

Har ett vagt minne av att jag hört att besked skall komma den 17 juni?

homer

Det har tydligen varit upphandling av skolbussar i Värmdö kommun, men hittar ingen information om detta alls.

på Kommunens hemsida finns en länk om att det är en pågående upphandling, men när man sen klickar på länken finns de ingen information och idag i lokalblaskan fans en notis om att Westin buss överklagar beslutet eftersom inte de billigaste anbudet vann, men ingen mer information om vem vinnaren var... Är de någon som vet eller vet var man hittar information?

Carl Eric

Citat från: homer skrivet 24 maj 2016, 19:28:24 PM
Det har tydligen varit upphandling av skolbussar i Värmdö kommun, men hittar ingen information om detta alls.

Nu igen? Det ju inte så länge sedan Traveller tog över, måste varit runt 2012.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Björn Lövdahl

Citat från: Carl Eric skrivet 25 maj 2016, 11:12:01 AM
Nu igen? Det ju inte så länge sedan Traveller tog över, måste varit runt 2012.

4år är ingen ovanlighet i dessa upphandlingar
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

1896

Citat från: Carl Eric skrivet 25 maj 2016, 11:12:01 AM
Nu igen? Det ju inte så länge sedan Traveller tog över, måste varit runt 2012.

Avtalet var bara på två år, (2012-2014) med möjlighet till förlängning i 1+1 år. Den tiden har gått nu.

Magnus

Nobina har vunnit upphandlingen av busstrafiken längs E4 mellan Härnösand och Örnsköldsvik. Kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrland avgjorde på måndagen upphandlingen av den aktuella trafiken som berör Kramfors, Härnösand och Örnsköldsvik.

Trafiken startar 11 december 2016 och kommer att omfatta 8 dubbelturer. Trafikavtalet sträcker sig till december 2022.

Walter

Citat från: Magnus skrivet 25 maj 2016, 22:16:31 PM
Nobina har vunnit upphandlingen av busstrafiken längs E4 mellan Härnösand och Örnsköldsvik. Kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrland avgjorde på måndagen upphandlingen av den aktuella trafiken som berör Kramfors, Härnösand och Örnsköldsvik.

Trafiken startar 11 december 2016 och kommer att omfatta 8 dubbelturer. Trafikavtalet sträcker sig till december 2022.

Där ser man. Körs idag av?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!


Lars-Håkan_E

Är det inte en avkortning av den trafik Ceris kör idag, eller?

1896

Utökning av befintlig trafik kanske ?

www.nobina.com/sv/sverige/nyheter/vasternorrland-ger-nobina-utokat-fortroende/

Ersa

Citat från: Kung Vasa skrivet 26 maj 2016, 11:08:47 AM
Utökning av befintlig trafik kanske ?
www.nobina.com/sv/sverige/nyheter/vasternorrland-ger-nobina-utokat-fortroende/

Från december 2016 till december 2022. Det var ett rätt kort avtal. Är det gjort med avsikt, dimensionerat för att det ta slut samtidigt som den redan befintliga trafiken?

Bussmicke

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 21 april 2016, 20:38:12 PM
Näru - du får nog läsa anbudsunderlaget lite noggrannare innan du drar den slutsatsen...
Vilken tillverkare har normalgolvade gasbussar tro? Jo...kan det vara en viss....xxx...ja, vadå?

"Hurra" säger väl Uffe - så kan du själv räkna ut :-)
Då kommer daken i ett annat läge.
Lika förvånad varje gång Bergkvarabuss skaffar annat än tyska bussar.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

michael1

kungsbacka är det upphandling men det har blivit för senat två veckor. skulle fått reda på de idag 2016-06-17. men blev för senat.  och NettBuss har trafiken där nu men får snart veta om de kommer få vara kvar eller inte.

Jan

Citat från: mittlinje skrivet 20 maj 2016, 21:18:31 PM
Har ett vagt minne av att jag hört att besked skall komma den 17 juni?
Skånetrafiken kom inte med något besked igår. Transdev ligger väl bra till och är ingen vågad gissning.
I branschen 37 år