Visning av de nya lila bussarna i Örebro... (Bilder)

Startat av Patrik, 26 september 2009, 12:27:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Eller snarare av en buss för det var det enda som fanns vid Marieberg, dock stod två bussar vid Stortorget.





















Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Stefan P

Hej

Jag var motståndre till den lila färgen på bussarna, jag får ge mig när man ser den här är den rktigt snygg.
Var i Örebro ligger den nya depån gärna gatuadress?

mvh Stefan P

Magnus

Den ligger på området Bettorp på Skjutbanevägen.

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Christer K

Den 1 oktober rullar första bussen ut, talade med henne som ska köra turen. Börjar kl 4.29 för att köra fram till S:a Greve Rosengatan för att sedan köra linjen 504 till Karlskoga kl 04.40 framme i Karlskoga kl 05.35.
Fick även information om att Swebus har anställt 51 nya förare samtliga har fått utbildning för att enbart köra i stadstrafiken. De gamla bussförarna från Busslink kommer endast att kör landsortsbussar under en övergångsperiod.

Fick även veta att den 10 jan 2010 är sista dagen för Swebus Express depå i Örebro. Nästan samtliga bussförare blir uppsagda det blir endast 2 kvar som ska köra avlösning på linje 801. Linje 888 ska kunna gå med samma förare Karlstad - Stockholm - Karlstad. Vad som händer med linje 844 vet jag inte.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Jacob

Men visst är det bara en buss som har svarta ränder?

//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

Svempa


jonas a

Oj, det var riktigt tunna säten, hälften mot vad som är i Helsingborgs MANarna. Och sättena här är stenhårda tycker jag.

Autotransit

Man kommer ju helt osökt att tänka på Karlstad och ett kafferosteri på orten där :D
Det är onekligen ett udda färgval, men helt ful är den ju inte...och den syns ju väldigt väl i trafiken.

Här är en annan buss på samma ställe i slutet av april förra året ;)


/Stellan

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.


Jens

Det såg väl inte så dumt ut. Frågan jag osökt kommer in på är hur mycket offentlig verksamhet skall satsa skattepengar på designutspel. Eller om det är bättra att alla körde neutralt vitt med stripning för profileringen och lättskötta standardtyger från tillverkaren, och satsade resten på utbud och kvalitet istället. Enkelt att underhålla, enkelt att laga, enklare att flytta efter behov.

Jonas

Intressant att se att bussen var utrustad med den äldre modellen på stoppknappar.

Våra (GUB) har den nya sorten som är helt värdelös då passagerarna allt för lätt kommer åt dem av misstag.

Vi har försök få MAN att byta ut dem mot den äldre modellan, men de vägrar göra detta med motivationen att de inte är trasiga utan fungerar som de ska...
(missminner jag mig inte så säger de också att det inte går att få den äldre modellen, men bevisligen så går det).

Lösningen har blivit att koppla bort de värst belägna knapparna och programera in en fördröjning på de resterande.

MrRep

Citat från: Z skrivet 27 september 2009, 09:31:21 AM
Intressant att se att bussen var utrustad med den äldre modellen på stoppknappar.

Våra (GUB) har den nya sorten som är helt värdelös då passagerarna allt för lätt kommer åt dem av misstag.

Vi har försök få MAN att byta ut dem mot den äldre modellan, men de vägrar göra detta med motivationen att de inte är trasiga utan fungerar som de ska...
(missminner jag mig inte så säger de också att det inte går att få den äldre modellen, men bevisligen så går det).

Lösningen har blivit att koppla bort de värst belägna knapparna och programera in en fördröjning på de resterande.

I A26orna på Swebus i Skåne så monterar man den gamla typen på alla ställen som är i knähöjd motsv. för att undvika detta.

Ersa