(https://i.postimg.cc/YC1bP8D0/366_31_Malm_-_F_rab_ck-_B.jpg)
EKX 082 - Scania CR111 1972 - ML S7 366.
Bortom ändhållplatsen Kvarnby för linje 31B trafikerades ett område med glesare resandeunderlag. Bussarna på linjen fortsatte vidare i några varianter som redovisades på separata tidtabellsuppslag. Här nedan två exempel ur vintertidtabellen 85-86. En tredje sträckning som inte fick plats i samma tabell fanns också (via Ellenborg). Totalt upptog linje 31 femton sidor i tidtabellshäftet.
(https://i.postimg.cc/Xv4Q6Ft8/Tdt_31_B_85-86b_B.jpg)
Trevlig bild!
En jämförelse med Google maps idag:
https://goo.gl/maps/AYLJ4LsVNbs
Huset i bakgrunden (Fårabäcksvägen 83) är kraftigt ombyggt idag jämfört med 1986
Turtätheten till och från Fårabäck har blivit numera ersatt med förbeställd taxi på linje 55 som linjen numera heter.
https://www.skanetrafiken.se/tidtabeller/Stadsbuss/180819_181208/Stadsbuss_Malmo_55_180819_181208.pdf
Var inte allt bättre förr?...
Citat från: roggek skrivet 05 oktober 2018, 18:30:45 PM
Var inte allt bättre förr?...
Jo, det var det allt!
Tack för länkar och uppgifter om dagens trafik! Jag tittade i en sparad sommartidtabell för 1992 (en förträfflig bok i fickformat om 242 sidor + kartbilaga) - då kördes trafiken enligt samma mönster som under 1986, men med linjebeteckningen M5. Turerna till Almåsa och Fårabäck kördes med bussar som fortsatte från linje 12, vilken i det nya huvudlinjenätet hade ersatt 31B till Kvarnby. Resten av M5 sköttes av förbeställd taxi.