BUSS 92 vid Norra Latin i augusti 1992, del 4 (av 9)

Startat av Staffan Sävenfjord, 16 december 2011, 10:50:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Setra-special!

Först en S215HDH med Detroit-motor. Jag tror inte den hamnade i Sverige sedan.


PGH540 till Jörlanda Buss. Deras bussar brukade annars vara blå och vita i samma mönster som den på bilden.


KCG927 har haft många ägare. Först Malmbäcks Buss & Taxi.


En S312HD som heller troligen aldrig hamnade hos något svenskt bussbolag.


JMD648 började hos BK Buss, ett annat företag i Karlssongruppen som också genom Cartes var Setras generalagent.


PGM570 fick en rätt spännande tillvaro. Började hos Folkes Buss i Uppsala, sedan många år hos Brännö Buss varefter den hamnade hos Strömma Buss, dock inte dagens Strömma  Buss utan det företag i Älmhult som bytte namn till Fiboka när nuvarande Strömma köpte deras namn.  För ett par år sedan hamnade den hos den allkristna Stiftelsen Oas-rörelsen med placering i Varberg.





Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Buss92 minns jag väl, efter detta åkte jag och brorsan X2000 till Göteborg.
Ack vilket underbar sommar jag än idag saknar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mats Karlsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 december 2011, 10:50:11 AM
Först en S215HDH med Detroit-motor. Jag tror inte den hamnade i Sverige sedan.


En S312HD som heller troligen aldrig hamnade hos något svenskt bussbolag.


Setra S215HDH med Detroit-motor lyckades jag inte få chassinummer på. Jag tror inte att det någonsin kom någon sådan till Sverige.
Setra S312HD var den först tillverkade! Chassinr 31200001030001. Inte heller den kom till Sverige.