Neoplan Nobina 6734

Startat av Admir95, 21 december 2011, 23:34:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Starliner går väl på runt 4 miljoner.. Men enligt en chaufför på sundspärlans buss har Neoplan blivit mycket bättre sedan MAN köpte.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Carl Eric

En ny Volvo 9700 går på 3,5 milj.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: Jacob skrivet 09 januari 2012, 15:55:07 PM
Starliner går väl på runt 4 miljoner.. Men enligt en chaufför på sundspärlans buss har Neoplan blivit mycket bättre sedan MAN köpte.

Ja, sämre kunde de väl ändå inte bli? ;) Mindre Neoplanprylar, utan istället mer och mer MAN-prylar under skalet ger ju en bättre buss med åren. Till slut kan man hoppas att det blir en MAN rätt igenom, som bara har Neoplanloggor utanpå.

Eller är det inte så redan nu, att Neoplan idag mest är ett varumärke för de största turistbussarna som MAN tillverkar?

Buss-Hasse

Neoplan är skitsnygga - inget snack om saken.  Brudarna faller som käglor när man rullar fram......riktig tjejmagnet.

ch buss

Citat från: Björn Ax skrivet 09 januari 2012, 15:21:37 PM
Dom är billiga?

Kan väl lite jämföras med billiga bilar. Man får inte så mycket för det priset men det säljs ändå väldigt många just pga dom är billiga.

Dyrt är inte alltid bäst.

// Ch buss

Björn Ax

Citat från: ch buss skrivet 17 januari 2012, 21:38:19 PM
Dyrt är inte alltid bäst.

// Ch buss

Nej självklart inte men för det mesta är billiga saker lite mindre kvalitet.

Jag kan dock inte uttala mig om turistarna då jag aldrig kört någon.

Har inte så stor koll på vad dom kostar heller. Kanske är dyrare än många?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk