Snart historia i SL-trafiken

Startat av Frippe Fribas, 16 augusti 2024, 21:53:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Då jag hade några ärenden i stan idag passade jag på att ta några bilder på linjer som ändras på måndag.

Först linje 54 som från och med måndag slutar trafikera den nuvarande delen mellan Fridhemsplan och Hjorthagen.

Keolis 4820 har precis svängt in på Kungsholmsgatan på sin väg mot Hjorthagen.

Delen Nybroplan-Hjorthagen ersätts från och med måndag av linje 57 vilket för oss till Sveavägen som från och med måndag till stor del blir utan busstrafik.

Keolis 7452 är på väg mot Frösundavik på en relativt tom Sveaväg, så brukar det dock inte se ut.
Just framkomligheten är en bidragande orsak till att linjen försvinner från Sveavägen då den ofta är svår att hålla tidtabellen på.
Från och med måndag kommer linje 57 istället att gå mellan Tullgårdsparken och Hjorthagen via Slussen, Kungsträdgården och Nybroplan där den fortsätter som linje 54 går idag upp till Hjorthagen.

Slutligen en bild från Blekholmsterassen som också blir utan reguljär busstrafik från och med måndag då linje 65 kortas av till Centralen.


Keolis 4829 på väg mot Fredhäll ersätts från och med måndag av linje 54 på sträckan Inedalsgatan-Hornsberg, resten av sträckan mellan Centralen och Fredhäll läggs ned.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Ulf Berlin

Trevliga miljöbilder.
Trafiken på Sveavägen har ju definitivt minskat sedan Coronatiden,men det blir oerhört märkligt att ingen busslinje kommer att trafikera denna paradgata i sin helhet.../Ulf

Nico

Frågan är ju länge Sveavägen kommer vara en »paradgata«... då den är näst på tur att få samma typ av "modernisering" som Götgatan och Vasagatan tidigare erhållit.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman