Bergkvara/Traveller i Närtrafiken

Startat av Per E, 17 juli 2024, 14:08:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Per E

Någon som är uppdaterad på de kvarvarande bussar som används av Bergkvara/Traveller i Stockholm? Jag har på senare tid noterat att man numera kör med taxibilar på linjerna 901, 903 och 906 i Söderort, 909 i Vällingby och 959 i Upplands Väsby. Någon trafik på linjerna 904 (Dalen - Kärrtorp), 914 i Vårberg samt 951 i Sundbyberg har jag inte lyckats upptäcka vilket nog beror på att det till viss del handlar om att turerna måste beställas.
Linje 907 förbi Fruängen tycks köras med vagn 866 och den vid Liljeholmen kanske med vagn 1816.
Någon som vet vilken vagn som går på linje 971 i Stuvsta - Källbrink?

Bussmicke

På linje 907 rulle mycket riktigt 866 för den bussen såg jag två gånger igår och vidare så såg jag också den vita 1894 på 907.
Taxibilar i Närtrafiken? Är det inte dessa vita små minibussar som avses?

Jag testade beställa en kortare åktur på 951 i våras men den kom aldrig...

www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Per E

Stämmer, det är dessa fordon jag avser. De är taxiregistrerade och tar max 8 passagerare, således klassas de som personbilar och inte som buss.

Den enda jag sett med ordentlig SL-skyltning var den som går i Upplands Väsby som hade tydlig skyltning längs sidorna.

Av de som rullat tidigare har jag även noterat 240 och 1804 i närtid (dock inte i trafik). Övriga vet jag inte om de är kvar i trafik, förutom den i Rönninge (842) och den på Tynningö (783) som jag antar fortfarande är kvar.

Bussmicke

Bussen på Tynningö körde ju till Gustavsberg tidigare men den verkar inte göra det längre, varför?

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Per E

Vill minnas att den inte gör det under sommaren.

Bussmicke

Okej, får ta en sväng i höst. Tack för svar.
//Bussmicke.

virtual1

971:an har mestadels taxi-bussar i 18xx-serien som rullar