Buss 101 Åkeshovshallen <> Abrahamsberg

Startat av Jimmy, 28 juni 2024, 06:39:58 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jimmy

På SL hemsida -> Trafikläget just nu -> Buss räknas samtliga busslinjer upp och där anges antingen "Inga störningar" eller störningar och dess orsaker. Just nu finns följande linje angiven:

101 Åkeshovshallen <-> Abrahamsberg   Inga störningar

Nån som vet vad det är, kommande linje eller vad?

Jimmy

virtual1

Nico

Det var länge sedan det linjenr. användes i DL-trafiken. Speciellt då för Närtrafiken. Måste blivit något felinlagt här, tex att någon informatör hittat gammal info. Närmaste linje här är väl annars 909.

Senast linjenr. 101 användes var för ett par år sedan som nr. på en evenemangslinje mellan Friends arena och terminalen vid Danderyds sjh. Sedan dess ligger linjenr. ifråga vilande vad jag vet.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Jimmy

Tack virtual1, jag förknippade inte Åkeshovshallen-Abrahamsberg med Åkeshov-Bromma.

Vid tidtabellsskiftet 2023-12-10 fanns ett tag följande på SL hemsida under rubrik Tidtabeller -> Närtrafiken, men de togs bort efter bara 1-2 veckor. Det fanns dock ingen info om man klickade på resp linje.

101 Bromma – Nockeby – Åkeshov 
900 Hagsätra
902 Hagsätra
910 Mörby – Kevinge – Djursholm
911 Vällingby – Hässelby – Råcksta – Grimsta
988 Nynäshamn

Jimmy

virtual1

Citat från: Nico skrivet 28 juni 2024, 10:48:11 AMDet var länge sedan det linjenr. användes i DL-trafiken. Speciellt då för Närtrafiken. Måste blivit något felinlagt här, tex att någon informatör hittat gammal info. Närmaste linje här är väl annars 909.

Senast linjenr. 101 användes var för ett par år sedan som nr. på en evenemangslinje mellan Friends arena och terminalen vid Danderyds sjh. Sedan dess ligger linjenr. ifråga vilande vad jag vet.

Omnämns då Bergkvarabuss tog hem trafiken 2022... https://www.bussmagasinet.se/2022/06/bergkvarabuss-fortsatter-med-nartrafik-i-stockholm/