Trängsellinjerna vid Tekniska högskolan

Startat av Bussmicke, 17 juni 2024, 13:34:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

639 fick vissa avgångar t/fr Rimbo avkortade till Danderyd under rusningstrafiken, och har kört så i ett par år nu. Det var lite klagomål i början, men kritiken tystnade väldigt snabbt, så lösningen verkar ha fungerat ändå.
Vilka av avgångarna som går t/fr Danderyds sjukhus ser man enkelt i PDF-tidtabellen.

Trängsellinjerna från Humlegården som flyttades till Tekniska Högskolan har jag ingen större koll på, men de flyttades dit enligt plan vid samma tid, för sisådär två år sedan.

Bussmicke

Jag vill minnas att det var snack om att de skulle sluta köra till tekniska och vända i Danderyd istället alltså före detta trängsellinjerna.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

När nu trängsellinjerna kom upp, så finns ju 608 kvar till och från Humlegården.

Frippe Fribas

Citat från: Bussmicke skrivet 17 juni 2024, 22:03:50 PMJag vill minnas att det var snack om att de skulle sluta köra till tekniska och vända i Danderyd istället alltså före detta trängsellinjerna.

Avkortningen ligger med i remissen för nästa års trafikförändringar,  men det beslutas nog inte förrän under hösten hur det blir med det.

buskörare

608 är den enda som går till Humlegården nu.

Bussmicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 18 juni 2024, 08:29:16 AMAvkortningen ligger med i remissen för nästa års trafikförändringar,  men det beslutas nog inte förrän under hösten hur det blir med det.
Så bra då, då ska jag få fotografera dem nu om 1 timme när jag kommer ner från Norrtälje.

//Bussmicke.