GS 965, 966, 970 (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 25 juni 2007, 14:57:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

OSkar000

Malmö, Linköping och Stockholms Volvo 7500-leder är pushers med (bio)gasdrift
Göteborgs Volvo 7500-leder har mittmotor (sidmotor) och går på diesel.

Walter

Citat från: OSkar000 skrivet 25 juni 2007, 23:02:48 PM
Malmö, Linköping och Stockholms Volvo 7500-leder är pushers med (bio)gasdrift
Göteborgs Volvo 7500-leder har mittmotor (sidmotor) och går på diesel.

Tack!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

christianm

Citat från: Mats475 skrivet 25 juni 2007, 19:24:08 PM
Kardanen behöver inte gå så långt eftersom bussarna driver på mittaxeln, inte bakaxeln trots att det sitter tvillingdäck där bak. ;)

Ja, det vet jag men den måste ju icke desto mindre gå till mittaxeln (som jag kallade bakaxeln) och där måste det finnas en differential och då begriper jag inte hur man kan ha lågt golv mellan hjulen där. Kanske går golvet upp i en båge just när det passerar mittaxeln? Får väl åka till Göteborg och kolla om nu ingen kan berätta hur det ser ut...

Erling.L

Citat från: christianm skrivet 26 juni 2007, 07:42:24 AM
Ja, det vet jag men den måste ju icke desto mindre gå till mittaxeln (som jag kallade bakaxeln) och där måste det finnas en differential och då begriper jag inte hur man kan ha lågt golv mellan hjulen där. Kanske går golvet upp i en båge just när det passerar mittaxeln? Får väl åka till Göteborg och kolla om nu ingen kan berätta hur det ser ut...


är en förskjuten mittaxel där klumoen e förskjuten till vänster så att drivaxeln e kortare på vänster sida gentemot höger
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

christianm

Citat från: BEL skrivet 26 juni 2007, 21:31:02 PM
är en förskjuten mittaxel där klumoen e förskjuten till vänster så att drivaxeln e kortare på vänster sida gentemot höger

Tack! Äntligen nån som begriper vad jag menar  :). Men jag tycker ändå att det skulle bli lite trångt även om det uppenbarligen funkar.