Uffes inscannade bilder Del 5

Startat av Ulf Rådeström, 05 januari 2008, 10:32:06 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Den här uppställningen i Sölvesborg på depån är inte o leka med :-)


Andreas Ljungqvist

Trevligt Uffe, gammla lokstallet i bakgrunden.. Om jag inte är helt fel ute så är denna depån borta.. Det var ganska trångt mellan bussarna och det bakre staketet om jag minns rätt men jag var ju bara 10 år 1990 så jag kan ha fel..

Mikael T Nilsson



Tack för en mycket trevlig bild! 2635 placerades ursprungligen i Karlskrona. I slutet av sin karriär var den enligt mina anteckningar placerad i Ronneby och gick som skolbuss där.

Här är en bild på 2635 som SJ-Buss i Karlskrona.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

bjalle

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 05 januari 2008, 10:50:40 AM
Trevligt Uffe, gammla lokstallet i bakgrunden.. Om jag inte är helt fel ute så är denna depån borta.. Det var ganska trångt mellan bussarna och det bakre staketet om jag minns rätt men jag var ju bara 10 år 1990 så jag kan ha fel..
Räcker att titta på bilden så ser det rätt trångt ut

bjorn_k

#4
Jag säger bara KOLLA VÄNSTER! =) Blank å fin i lacken vad det verkar också!

Erol

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 05 januari 2008, 10:50:40 AM
Trevligt Uffe, gammla lokstallet i bakgrunden.. Om jag inte är helt fel ute så är denna depån borta.. Det var ganska trångt mellan bussarna och det bakre staketet om jag minns rätt men jag var ju bara 10 år 1990 så jag kan ha fel..

Men är det inte denna depå som Bergkvara nyttjar nu? För det ser ut att ligga på samma plats som detta... Ska se bland mina bilder då jag har tagit ovanifrån.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Erol skrivet 05 januari 2008, 15:03:27 PM
Men är det inte denna depå som Bergkvara nyttjar nu? För det ser ut att ligga på samma plats som detta... Ska se bland mina bilder då jag har tagit ovanifrån.

Jo du har kanske rätt, jag trodde inte där var någon depå alls i Sölvesborg längre..

aps

Så här såg platsen ut en regnig decemberdag förra året...


bjorn_k

Äsch, så då dålig variation...  ::) Det ser ungefär lika trångt ut som innan  :P

Erol

Citat från: aps skrivet 05 januari 2008, 16:48:12 PM
Så här såg platsen ut en regnig decemberdag förra året...



Tog på lite "längre" avstånd men nästan på samma plats


Andreas Ljungqvist

Tackar, vet inte varifrån jag fått för mig att denna depå var nerlagd..

Bussmicke

Den fanns kvar då Swebus körde iaf..  ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.