Huvudmeny

ARRIVA 6165...

Startat av Ulf Berlin, 10 oktober 2013, 12:43:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...har blivit SL röd och kommer uppenbarligen att specas för Lidingöersättningen/Ulf

Äntligen lite mera udda syn vid Ropsten 9 oktober :)

"Specad"som synes ;)

Denna har väl varit Skånegul tidigare?

Walter

Visst var den Skånegul tidigare
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

AdmirT

Jodå, visst var den det
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Jeppe Hagelbäck


Bussmicke

Skitsnyggt,  såg du flera i trafik?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Klint

Vilket garage tillhör de? Kommer de enbart att rulla på ersättningen? Svårt kanske på "vanliga" linjer utan bakdörr.

igel

Finns förvisso en massa landsbygdslinjer i SL-trafiken där bussar saknar dörr längst bak, både norr om stan i Norrtälje och söder om stan i Nynäshamn. När det gäller Arriva skulle man väl kunna tänka sig att den skulle kunna passa på en del Vallentuna-omlopp.

Tommy E

Citat från: Fredrik Klint skrivet 10 oktober 2013, 20:58:41 PM
Vilket garage tillhör de? Kommer de enbart att rulla på ersättningen? Svårt kanske på "vanliga" linjer utan bakdörr.

Såvitt jag vet huserar bussarna i Råstadepån. Eftersom man har klistrat på linjenumret 21 utanför skyltskåpet är det nog inte planerat att de ska gå någon annanstans.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Niklas Bygdestam

Så det är tillåtet hos SL med bussar utan dörr längst bak. För några år sedan hörde jag vissa som bestämt hävdade att det inte alls var tillåtet enligt SL. Därför var det bussar som kom från andra delar av landet som byggdes om med dörr längst bak.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Fredrik Gelin

Det är generellt krav på två utgångsdörrar och en framdörr, men sedan finns det undantag beroende på trafikavtal.
Ösmo och Norrtälje vet jag åtminstone tidigare hade dispens och behöver bara en utgångsdörr bak, men hur det ser ut nu vågar jag inte svära på.
I City är det krav på dubbla framdörrar och minst tre utgångsdörrar bak (2+2+1) även om det förekommit avsteg även där.
Jag tvivlar på att Vestarna kommer att rulla i "ordinarie" SL-trafik, men man skall aldrig säga aldrig förstås även om det förefaller osannolikt.
Att de är stationerade i Råsta är nog inte så märkligt då det väl är det närmaste garage Arriva har till Lidingöersättningen?
//Fredrik

Ulf Berlin

Citat från: Bussmicke skrivet 10 oktober 2013, 19:02:18 PM
Skitsnyggt,  såg du flera i trafik?
6171 och 6176 har nyligen observerats./Ulf

Bussmicke

Inann årsskiftet ska jag försöka ta mig dit och ta lite kort.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

6172, 6175 och 6176 har ankommit till ön :)/Ulf

Fredrik Klint

Fick 6175 på bild idag, en snabbis ner innan det var dags att åka till Norsborg :-)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.