Blått i"Gul land"...

Startat av Ulf Berlin, 27 augusti 2013, 15:13:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...ty linje 755 Årjäng-Bengtsfors körs av Västtrafik och här har
eftermiddagsturen med Uddevalla Busstrafik 174 ankommit till Årjäng 2 augusti i år för att straxt återvända till"hemlandet"/Ulf

Lite kuriosa:När denna linje passerar länsgränsen har den hållplatsen åt Årjäng med en Värmlandstrafikskylt
och söderut mot Bengtsfors en Västtrafikskylt 50 meter från varandra mitt ute i skogen :)

...och vi tar väl ett par kvällsbilder från Bengtsfors också samma dag:

F d Vänerborgs linjetrafik 214 num BIVAB 214 avgår bussstationen mot Ed


Bullarens Busstrafik kör en tur till Åmål

Uddevalla Busstrafik 165 lämnar i kvällssolen mot Uddevalla

Ett stort bussgarage med ca 12 platser finns i Bengtsfors och här har Uddevalla Busstrafik 329 kört in för dagens sista tur

Enl uppgifter här på forumet kommer nya aktörer till denna trafik men garaget kommer säkert att behållas.../Ulf





Bussmicke

Trevligt.
Om jag inte minns fel bygger Nettbuss en ny depå i närheten av nästa hållplats uppåt i samhället.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

torrentjohan


mr.carrus1985

Citat från: Ulf Berlin skrivet 27 augusti 2013, 15:13:02 PM

Bullarens Busstrafik kör en tur till Åmål

Ser att du fångat min far på bild :) Bussen var vid tillfället inlånad av ferdinandssons buss och taxi i ed.
Som körde turen.

Ulf Berlin

Citat från: mr.carrus1985 skrivet 30 augusti 2013, 21:47:22 PM
Ser att du fångat min far på bild :) Bussen var vid tillfället inlånad av ferdinandssons buss och taxi i ed.
Som körde turen.
Varsågod  ;)
Jobbar din far alltså hos Ferdinadssons?/Ulf

mr.carrus1985

#5
Tackar ;D Väntar bara på att se mej själv på bild, vet att bussmicke fotade en autosan i åmål som jag körde, hoppas den läggs upp :)
Yes, det gjorde han och även jag jobbade för ferdinandssons, numera jobbar vi på Strömstad Tanums Buss i ed (nettbuss)