Veolia 2657 på besök i Huvudstaden.

Startat av jocke, 03 november 2007, 05:21:31 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Fastnade på linsen ungefär vid Fridhemsplan.


Jag förändrar era liv med detta inlägg

Martin Maltkvist

Citat från: jocke skrivet 03 november 2007, 05:21:31 AM
Fastnade på linsen ungefär vid Fridhemsplan.



Jag läste numret men det var först när jag såg bussen som det gick upp för mig vilken buss det handlade om, undrar vad som föranledde resan.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Fredde

Vart hör denna hemma i vanliga fall?

/Fredde

virtual1


Fredde

CitatKatrineholm skulle jag ana...

Okej. Har tidigare sett liknande på vift i storstan..

/Fredde

Martin Maltkvist

Citat från: virtual1 skrivet 04 november 2007, 11:26:40 AM
Katrineholm skulle jag ana...
Faktiskt så är dess hemvist Eskilstuna, i Katrineholm är det Swebus som regerar.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

virtual1

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 04 november 2007, 12:59:56 PM
Faktiskt så är dess hemvist Eskilstuna, i Katrineholm är det Swebus som regerar.

Hjärnsläpp, skulle skriva Eskilstuna, men så var det Katrineholm som kom fram på tangentbordet *s*

Anders Lundén

Citat från: virtual1 skrivet 04 november 2007, 18:59:20 PM
Hjärnsläpp, skulle skriva Eskilstuna, men så var det Katrineholm som kom fram på tangentbordet *s*

Busslink bor i Nyköping, Trosa, Gnesta och Strängnäs
Swebus huserar i Katrineholm, Flen och Vingåker
Veolia parkerar i Eskilstuna
Orusttrafiken lever i Katrineholm samt har "Pulsen"-bussar stationerade på andra orter hos några av konkurrenterna.
Tror inte det finns SLT-bussar på någon annan plats, i så fall berätta gärna :)
// Anders

homer

mötte denna skönhet på e20 i lördags eftermiddag vid mariefred

Martin Maltkvist

Citat från: Anders Lundén skrivet 05 november 2007, 18:29:15 PM
Busslink bor i Nyköping, Trosa, Gnesta och Strängnäs
Swebus huserar i Katrineholm, Flen och Vingåker
Veolia parkerar i Eskilstuna
Orusttrafiken lever i Katrineholm samt har "Pulsen"-bussar stationerade på andra orter hos några av konkurrenterna.
Tror inte det finns SLT-bussar på någon annan plats, i så fall berätta gärna :)
// Anders

Vet du vid vilka övriga orter som Orusttrafiken har "Pulsen"-bussar stationerade
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Erol

#11
Finns väl bara två orter som "Pulsen"-bussarna står på och det är i Katrineholm hos Orust själva och i Eskilstuna hos Veolia... Har sett en Pulsen där när man kört där ute på helgerna. För jag vet inte om de tommar ut till Vingåker kanske.

Martin Maltkvist

Citat från: Erol skrivet 05 november 2007, 22:49:24 PM
Finns väl bara två orter som "Pulsen"-bussarna står på och det är i Katrineholm hos Orust själva och i Eskilstuna hos Veolia... Har sett en Pulsen där när man kört där ute på helgerna. För jag vet inte om de tommar ut till Vingåker kanske.
Minsann, nu när du säger det kom jag på att jag kan ha sett en Pulsenbuss uppställd men det har nog delvis förträngts.
Enligt turlistan startar linjen mot Eskilstuna 05:45 och omvänt 06:05 så man får väl anta att den inte tommar, det är väl också troligt att föraren är stationerad i Eskilstuna såvida inte denne kör till Eskilstuna från någon annanstans
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Erol

Enligt uppgift för några år sen när det var EGE-trafiken så fick jag veta att de har en förare som bor i Eskilstuna som kör denna tur på morgon...  Men den turen som grå från Vingåker kl. 05.45 vet jag inte om de kör tomt ut till från Katrineholm eller om de har en uppställning i Vingåker också.