Lycksele lokalbuss(ar)...

Startat av Ulf Berlin, 03 juni 2013, 01:03:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...körs tydligen på uppdrag av kommunen då deras tidtabell endast finns på deras hemsida.
Dom körs i 4 olika slingor i den utbredda staden men har en gemensam punkt vid torget
där dessa bilder är tagna:

ArcticBuss är utövare och denna Scala(DMB 641) levererades 2013-01-30

DMB 639(Dom har ett litet utrymma på sidan därbak för ev skidtransporter)

Så här ser tidtabellerna ut:
http://www.lycksele.se/templates/Page.aspx?id=15845


Hoppas att bilderna från"Södra Norrland"har varit till förnöjsamhet ;)/Ulf

Bernt Talbrant

Citat från: Ulf Berlin skrivet 03 juni 2013, 01:03:18 AM
...körs tydligen på uppdrag av kommunen då deras tidtabell endast finns på deras hemsida.
Dom körs i 4 olika slingor i den utbredda staden men har en gemensam punkt vid torget
där dessa bilder är tagna:

ArcticBuss är utövare och denna Scala(DMB 641) levererades 2013-01-30

DMB 639(Dom har ett litet utrymma på sidan därbak för ev skidtransporter)

Så här ser tidtabellerna ut:
http://www.lycksele.se/templates/Page.aspx?id=15845


Hoppas att bilderna från"Södra Norrland"har varit till förnöjsamhet ;)/Ulf

Så det blev Scala och inte Omnilink som antytts tidigare. De dröjde dessutom då lite längre innan de kom än vad man kunde tro av kommentarerna när jag visade bilderna från mitt besök i höstas. RWH181 på mina bilder avregistrerades f ö redan i november.

Lokaltrafiken i Lycksele den 20 sept 2012

Lars-Håkan_E

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 03 juni 2013, 01:21:42 AM
Så det blev Scala och inte Omnilink som antytts tidigare. De dröjde dessutom då lite längre innan de kom än vad man kunde tro av kommentarerna när jag visade bilderna från mitt besök i höstas. RWH181 på mina bilder avregistrerades f ö redan i november.

Lokaltrafiken i Lycksele den 20 sept 2012

Bägge bussarna är tillverkade i maj 2012 och den ena levererades i oktober 2012 och den andra först i januari 2013 av någon anledning, då hade tillverkningen redan upphört.
är det osålda lagerbussar man lagt vantarna på tro?

Ersa

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 03 juni 2013, 01:21:42 AM
Så det blev Scala och inte Omnilink som antytts tidigare. De dröjde dessutom då lite längre innan de kom än vad man kunde tro av kommentarerna när jag visade bilderna från mitt besök i höstas. RWH181 på mina bilder avregistrerades f ö redan i november.

Lokaltrafiken i Lycksele den 20 sept 2012

Det finns väl ingen åkare (utöver de fyra stora) som frivilligt väljer att köpa OmniLink framför Scala?

Lars-Håkan_E

Citat från: Ersa skrivet 03 juni 2013, 08:52:06 AM
Det finns väl ingen åkare (utöver de fyra stora) som frivilligt väljer att köpa OmniLink framför Scala?

Scala är ju inte precis förknippade med kvalite, lite Säfflestil över det hela.

Ersa

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 03 juni 2013, 08:53:58 AM
Scala är ju inte precis förknippade med kvalite, lite Säfflestil över det hela.

Ja, någon Carrus Vega är de ju tyvärr inte. Men OmniLinken har ju ett så dåligt rykte bland svenska åkare att många åkare gärna vill undvika köpa den.

Bussmicke

Varför har OmniLink dåligt rykte?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

Citat från: Bussmicke skrivet 03 juni 2013, 10:19:44 AM
Varför har OmniLink dåligt rykte?

Har du provat att åka någon? :)
Skrammel- Skrammel- Rassel- Rassel- Klonk. Är det dessutom de eländiga etanolarna så kan man lika gärna köpa in en bärgningsbil per 10 bussar, för det behövs...

Fast nu vet jag ju så klart inte om det var detta Ersa syftade på :P

Bussmicke

Och så här såg det ut vid mitt besök i staden. Vårsmustigt och trist.







//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Ulf Berlin skrivet 03 juni 2013, 01:03:18 AM
...körs tydligen på uppdrag av kommunen då deras tidtabell endast finns på deras hemsida.
Dom körs i 4 olika slingor i den utbredda staden men har en gemensam punkt vid torget

Hoppas att bilderna från"Södra Norrland"har varit till förnöjsamhet ;)/Ulf

Synd du inte har någon Exif/Metadata i dina bilder så man kan se vilken tid de är tagna.
Mitt på dagen är väl bara en buss ute?

Tack för alla bilder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 03 juni 2013, 11:24:37 AM
Synd du inte har någon Exif/Metadata i dina bilder så man kan se vilken tid de är tagna.
Mitt på dagen är väl bara en buss ute?

Tack för alla bilder.

Uffe svarar väl själv så småningom, men jag har en känsla av att han, precis som jag, tog sina bilder på eftermiddagen då det är två bussar igång. Han tog ju även bilder på den gemensamma avgången för landsbygdsbussarna från resecentrum vid 16-tiden.

Ulf Berlin

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 04 juni 2013, 16:25:07 PM
Uffe svarar väl själv så småningom, men jag har en känsla av att han, precis som jag, tog sina bilder på eftermiddagen då det är två bussar igång. Han tog ju även bilder på den gemensamma avgången för landsbygdsbussarna från resecentrum vid 16-tiden...
jomenvisst ;)
I den länkade tidtabellen(i huvudinslaget) framkommer detta om inte annat./Ulf