Nya syner i Nynäshamn...

Startat av Ulf Berlin, 07 februari 2012, 22:17:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...är ju som tidigare diskuterats bl annat dessa vagnar./Ulf

KEO 4443 skall straxt anträda färden söderut 26 januari i år(4441,4442,4443 syns ofta vid Ösmodepån kvällstid)

KEO 4616 vid Nynäshamns station 7 februari
Observera att båda vagnarna har fått extraljus på taket som t ex ingen 444x vagn i Täby har

DEB

Citat från: Ulf Berlin skrivet 07 februari 2012, 22:17:51 PM
Observera att båda vagnarna har fått extraljus på taket som t ex ingen 444x vagn i Täby har

... Med undantag för de 44xx i Täby som gått i Ösmo tidigare, d.v.s. 4437 och 4438 har det. :) Trevliga bilder för övrigt, var längesen man såg B10BLE på 852an.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Kristian

Har 4443 varit borta? Jag har en bild på den vid Gröndalsviken från 2008 och kan nästan svära på att jag har sett den ett flertal gånger sedan dess.

Ersa

Citat från: Ulf Berlin skrivet 07 februari 2012, 22:17:51 PM
Observera att båda vagnarna har fått extraljus på taket som t ex ingen 444x vagn i Täby har

Fattas bara annat. Landsbygdstrafik kan man inte köra med Säffles "stearinljus" framtill.
4444 verkar då vara kvar i Täby än så länge. Den lägger man så lätt märke till av nån anledning. 8)

homer

Citat från: Ersa skrivet 08 februari 2012, 00:20:03 AM
Fattas bara annat. Landsbygdstrafik kan man inte köra med Säffles "stearinljus" framtill.
4444 verkar då vara kvar i Täby än så länge. Den lägger man så lätt märke till av nån anledning. 8)

om säffle kör med stearinljus vet jag inte vad scania omnilink har, möjligen smutsiga speglar som ska reflektera månljus

Matte

Citat från: homer skrivet 08 februari 2012, 11:49:46 AM
om säffle kör med stearinljus vet jag inte vad scania omnilink har, möjligen smutsiga speglar som ska reflektera månljus

Håller helt med och speciellt Omnilink II har dåligt ljus. Och särskilt efter som borst tvättarna inte når för att tvätta rent strålkastarna. Och det gör det inte bättre att någon beställt eller skruvat på Dim ljus istället för fjärr ljus på taket på våra vagnar(3601-40 & 3673-77). Som dessutom inte är ordenligt åt skruvade som istället försöker lysa till månen eller lyser till höger eller vänster då dom hela tiden viker sig.

Lars-Håkan_E

Det är väl bara att byta insatser och montera med extra stagning.

Beg insatser till Hella 210 resp Bosch Profi kostar 100-150:- på närmsta skrothandel.
De utbytta kan förmodligen säljas till ett liknande pris och tillfalla fritidskassan.