Huvudmeny

NOB 6535...

Startat av Ulf Berlin, 02 januari 2012, 17:52:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...lämnar Järna station 2011-03-04 på sin färd mot Hölö-Norrvrå./Ulf


Finns denna i Kallhäll nu eller är den på väg mot Värmland?

P.Ek

Den är fortfarande i Södertälje, plåtade den vid Södertälje centrum på julafton ;)

Walter

Vad ska de i Värmland? Rekond i Säffle?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Joakim Wahlberg

Tack för bilden på denna riktigt bekväma busstyp! Åker dem mer än gärna, dem är riktigt bekväma, och relativt snygga ::)
Citat från: Walter skrivet 02 januari 2012, 19:03:40 PM
Vad ska de i Värmland? Rekond i Säffle?
Några har väl flytt till Karlstad har jag för mig.

En följdfråga om det är möjligt, vilka är kvar i Södertälje? 6534 såg jag rätt nyligen, så antar den är kvar.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Ulf Berlin

Citat från: P.Ek skrivet 02 januari 2012, 18:41:56 PM
Den är fortfarande i Södertälje, plåtade den vid Södertälje centrum på julafton ;)
Ok,antog att dom hade flyttats från Södertälje och uppe vid Östertälje ser
man dom sällan eller aldrig/Ulf

P.Ek

Citat från: Joakim W skrivet 02 januari 2012, 19:21:18 PM
Tack för bilden på denna riktigt bekväma busstyp! Åker dem mer än gärna, dem är riktigt bekväma, och relativt snygga ::)Några har väl flytt till Karlstad har jag för mig.

En följdfråga om det är möjligt, vilka är kvar i Södertälje? 6534 såg jag rätt nyligen, så antar den är kvar.
Var det inte MAN i Nobinas 66xx och 68xx-serie från Nacka/Värmdö som flyttades till Karlstad?
Såg också 6534 i Nykvarn på 782X 29/12 så den är väl kvar.

Citat från: Ulf Berlin skrivet 02 januari 2012, 19:27:19 PM
Ok,antog att dom hade flyttats från Södertälje och uppe vid Östertälje ser
man dom sällan eller aldrig/Ulf
6535 var skyltad Ej i trafik i Södertälje centrum, vet inte vilken linje den skulle gå på men på linje 780 gick kortvagn 5672 så på den linjen och 784, 785, 786 och 788 kan man säkert se någon MAN-kortvagn.