Vi som väntar på det vita...

Startat av Ulf Berlin, 14 december 2011, 18:26:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...får tänka tillbaka på hur det såg ut förra året
och t ex den 4 december då KEO 4444 sågs i Vaxholm :)/Ulf

Tommy H

"Vi som väntar på det vita med skräck" ska det väl stå...?  ;)

Nu har meteorologerna äntligen lovat att det ska vara barmark fram till jul men att det ska komma cirka tio centimeter snö mellan den 23:e och 25:e, som sedan försvinner igen den 26:e när det ska regna oavbrutet. Nu får vi hålla tummarna för att prognosen stämmer...  :D
Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/

Susanne

Jag längtar till det vita. Halva landet är ju vitt nu så många får sin vita vinter.
Jag är en av de få 08-orna som gillar vit vinter, så man får vara glad att vi iallafall haft 2 vita vintrar i rad. Men denna vinter tycks bli en isvinter för oss, tyvärr.

Camilla

Citat från: Susanne skrivet 14 december 2011, 21:36:33 PM
Jag längtar till det vita. Halva landet är ju vitt nu så många får sin vita vinter.
Jag är en av de få 08-orna som gillar vit vinter, så man får vara glad att vi iallafall haft 2 vita vintrar i rad. Men denna vinter tycks bli en isvinter för oss, tyvärr.


Jag är också 08a och jag längtar också efter snö för det blir ju genast lite ljusare ute och man kan ju gå till pulkabacken och åka pulka men barnen eller  bygga en snögubbe eller varför inte en fin snölyckta.
     

virtual1

Citat från: Tommy P skrivet 14 december 2011, 18:34:40 PM
"Vi som väntar på det vita med skräck" ska det väl stå...?  ;)

Nu har meteorologerna äntligen lovat att det ska vara barmark fram till jul men att det ska komma cirka tio centimeter snö mellan den 23:e och 25:e, som sedan försvinner igen den 26:e när det ska regna oavbrutet. Nu får vi hålla tummarna för att prognosen stämmer...  :D

Det där får stå för dig själv! En vit jul är ju underbart!!!! Hoppas evinnerligt att det kommer snö snart!

the0fiskis

Citat från: Susanne skrivet 14 december 2011, 21:36:33 PM
Jag längtar till det vita. Halva landet är ju vitt nu så många får sin vita vinter.
Jag är en av de få 08-orna som gillar vit vinter, så man får vara glad att vi iallafall haft 2 vita vintrar i rad. Men denna vinter tycks bli en isvinter för oss, tyvärr.
instämmer och finare foto väder :-)

sent from my Samsung galaxy s2 (GT-I9100)

Ersa

Visst är det gemytligt med en snörik vinter. Och fotovänligt! Förutsatt att man är ledig och inte behöver ta bussen. Eller köra den. Mindre gemytlig blir stämningen när man som förare beger sig till arbetet en rejält snörik morgon och där man med hot om rejält höga viten för inställd trafik har som arbete att framföra direkt olämpliga bussmodeller på dåligt skötta vägar, och dessutom ha ansvaret för resenärernas välbefinnande. Varav häften av resenärerna är sura då de inte alls förstår varför bussen är några minuter försenad i snöstormen. Så visst finns det som alltid två olika sidor av myntet.

Bästa vintern i min yrkeskarriär var när jag körde MaxCi som insatsbuss (flex på SL-språk) i Umeå tätort. Det var riktigt kul att med den helt optimala stadsbussen rycka in och rädda avgångar som fastnat pga fastkörda ledvagnar. Glada och tacksamma var resenärerna också. :)

Peter Rost

För egen del hoppas jag på en vit jul. Även om jag har förståelse för er yrkesförare som tycker att det är skönt att slippa snön och halkan. Jag jobbade flera julhelger på färdtjänst på åttiotalet. Minns särskilt julen 1987, massor av snö, kallt, och besvärligt att dra rullstolar genom snömassorna. Fast det väder som nu råder över södra, och mellesta Sverige med detta evinnerliga stormande, flera plusgrader och på vissa platser översvämmningar känns lite olustigt.

/Peter

Niclas Rosenius


  Tillhör den skara av förare som tycker att ju värre väderlek det är ju roligare är det att köra, större utmaning. Vem som helst kan väl köra på torr asfalt ;)

  //Niclas

yngrot

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 15 december 2011, 01:42:34 AM
  Tillhör den skara av förare som tycker att ju värre väderlek det är ju roligare är det att köra, större utmaning. Vem som helst kan väl köra på torr asfalt ;)

  //Niclas


Lika "galen" som dig Niclas..snö är bättre blir ljusare och bättre. Detta grå h-e som är nu med hård vind snöslask regn är bara för bedrövligt tråkigt man får ingen lust att hoppa ur sängen. Och allt blir så skitigt oxå .. men klart får man B9S att köra så vill man helst ha barmark precis som med "näbbmössen" vi hade förr lika galet som B9S med all tyndg på vänster sida..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Peter Rost

Det tycks komma snö, lite här och var under kommande veckoslut enligt Smhi. Håll tummarna! ;)

/Peter

Citybus

Åh för lite snö. Jag är inte sannolikt att se några här. . . . . .

Paul
Paul
Foton från Europa, Fjärran Östern och Australien - http://www.citybus.xyz/

yngrot

Har kommit lite i natt  men det lär väl inte bli kvar länge ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina