Ledvagn på SL 568...

Startat av Ulf Berlin, 12 oktober 2009, 15:24:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...har blivit en vanligare syn nu när ARRIVA tog över trafiken i Märsta/UpplandsVäsby.
(Dessutom kör man linje 565(till/från SergelsTorg) nu med egna bussar.)
På"SL-buss"-tiden användes väl aldrig ledvagnar i UpplandsVäsby och på SWEBUS-tiden sällan,eller?/Ulf



Apropå destinationen har jag försökt att starta en tråd under"busstrafik"hur många
busslinjer i Sverige som har ett"w"i dest.rullen.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=28881.0



Bussmicke

Trevligt, kan inte erinra mig om ledvagnskörning på linjen tidigare.
Kanske Patrik eller någon vet bättre?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Swebus körde väl med ledvagn på en handfull omlopp förut och Arriva har väl ökat det till kanske det tredubbla, om man inte räknar med 565 där dom går hela tiden.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Affe/Märsta

Hej!

Vi kör med ledvagn på vissa linjer i Väsby när man har bara en vända till stan på linje 565, tex. nu idag på morgonen så körde jag en 536 från Bollstanäs till Väsby station för att sedan köra en 565 från Brunnby-Vik till Sergels Torg.
I eftermiddag har jag två avgångar från Sergels Torg så då blir det ingen kombination med andra linjer.

Hälsn.
Affe/Märsta
Affe Märsta.

Ulf Berlin

Citat från: Affe/Märsta skrivet 13 oktober 2009, 09:35:44 AM
Hej!

Vi kör med ledvagn på vissa linjer i Väsby när man har bara en vända till stan på linje 565, tex. nu idag på morgonen så körde jag en 536 från Bollstanäs till Väsby station för att sedan köra en 565 från Brunnby-Vik till Sergels Torg.
I eftermiddag har jag två avgångar från Sergels Torg så då blir det ingen kombination med andra linjer.

Hälsn.
Affe/Märsta

Hej och tack för ett bra svar.
"Merutnyttjande"med andra ord./Ulf