En flygbuss i RyanAirs`anda...

Startat av Ulf Berlin, 29 september 2009, 22:50:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...ty enligt deras"budget principer"borde väl denna köra åt dom varje dag..../Ulf


Sedd på Citytetminalen 22 september i år.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ulf Berlin skrivet 29 september 2009, 22:50:56 PM
...ty enligt deras"budget principer"borde väl denna köra åt dom varje dag..../Ulf


Sedd på Citytetminalen 22 september i år.

Visst. Så kan de ta ut tillägg för resa med ledbuss också.  ;D
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

rattvrickaren

Är det tillägg för att bussen ska stanna helt vid hållplatsen vid Skavsta eller det gäller att hoppa av i farten? Skulle aldrig köpa en resa med Ryan Air...sett dokumentären om deras sk flyvärdinna.
/Magnus

buskörare

Men det där är ju "vår" 3259 som hyrdes in av Busslink Örebro när en av våra gick upp i rök och vi blev en ledbuss kort!! Åh vad roligt att se den!! Samma lack, men utan lejonet?

Snor länk på hur den såg ut i Örebro:
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/B/Busslink/3200/Busslink_3259_UEM078_Orebro_070119d.jpg
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/B/Busslink/3200/Busslink_3259_UEM078_Orebro_070119c.jpg

groenis

Buskörare
Du kan få tillbaka VRAKET ;D hade den i dag på Skavstatrafiken
12600 mil hugger i ratten när man bromsar lite hårt
går på Söndagar och som reservvagn, kolla in Flybycoach hemsida där lovar man bekväma
turistbussar det är verkligen att tala om för kunderna att vi skiter i er :-X när man ska köra den
här linjevagnen :-[

Med glada hälsningar
/Lennart

Ersa

Den där ledvagnen passar väl inte in i mycket av PTS ordinarie trafik idag? Varför har man ens kvar den? Iofs kanske för att kunna köra tågersättningar åt SL där lågentré är ett krav?

buskörare

Citat från: groenis skrivet 30 september 2009, 03:05:28 AM
Buskörare
Du kan få tillbaka VRAKET ;D hade den i dag på Skavstatrafiken
12600 mil hugger i ratten när man bromsar lite hårt
går på Söndagar och som reservvagn, kolla in Flybycoach hemsida där lovar man bekväma
turistbussar det är verkligen att tala om för kunderna att vi skiter i er :-X när man ska köra den
här linjevagnen :-[

Med glada hälsningar
/Lennart

Ojdå, så sliten redan? Tror den var relativt ny när vi hade den, demobuss hos Scania har jag för mig. Körde den bara en gång om jag minns rätt, men då var den underbar!

jocke

Citat från: rattvrickaren skrivet 29 september 2009, 23:31:28 PM
Är det tillägg för att bussen ska stanna helt vid hållplatsen vid Skavsta eller det gäller att hoppa av i farten? Skulle aldrig köpa en resa med Ryan Air...sett dokumentären om deras sk flyvärdinna.
/Magnus

Är ju ens eget val oftast. Vill man betala 4000:- för nåt du kan få för 100:- med ryanair o lite mindre bra service är de ett rätt lätt val iaf i mina ögon.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niclas Rosenius

Citat från: jocke skrivet 30 september 2009, 13:04:38 PM
Är ju ens eget val oftast. Vill man betala 4000:- för nåt du kan få för 100:- med ryanair o lite mindre bra service är de ett rätt lätt val iaf i mina ögon.

   Det beror väl lite var ifrån man skall flyga och till vart och hur mycket bagage man har med sig.

   För min del när jag skall till Holland nästa vecka tillsammans med lillgrabben blir det bekvämare för oss att flyga med SAS och får betala 2.200 tur o retur. Raynair skulle ha ca 800 för resan Skavsta -Weeze. Men har man extra bagage kostar det extra 200 tur o retur per våska. Plus resan ner till Skavsta tur o retur från Uppsala. Sen är resan Weeze - Amersfoort utanför Amsterdam också. Då är man snart uppe i SAS priser Arlanda - Schipol (Amsterdam).

  Men ska man i närheten av där man landar så tjänar man en del pengar.


    //Niclas

groenis

Nä ingen ersättningstrafik
vi kör bara Ryantrafik allt annat är lagt på is
kan tänka mig att skivorna är lite slitna det är därför de hugger

/Lennart

rattvrickaren

Citat från: jocke skrivet 30 september 2009, 13:04:38 PM
Är ju ens eget val oftast. Vill man betala 4000:- för nåt du kan få för 100:- med ryanair o lite mindre bra service är de ett rätt lätt val iaf i mina ögon.

Ja du Jocke, mitt liv ser jag som värt en hel del och efter att ha sett deras tänkande runt säkerhet så är den urusla servicen det minsta jag bryr mig om.
Visst kan alla plan ramla ner men som sagt, mig kommer ni aldrig se i någon av deras flygande kistor
/Magnus

rattvrickaren

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 30 september 2009, 13:35:32 PM
   Det beror väl lite var ifrån man skall flyga och till vart och hur mycket bagage man har med sig.

   För min del när jag skall till Holland nästa vecka tillsammans med lillgrabben blir det bekvämare för oss att flyga med SAS och får betala 2.200 tur o retur. Raynair skulle ha ca 800 för resan Skavsta -Weeze. Men har man extra bagage kostar det extra 200 tur o retur per våska. Plus resan ner till Skavsta tur o retur från Uppsala. Sen är resan Weeze - Amersfoort utanför Amsterdam också. Då är man snart uppe i SAS priser Arlanda - Schipol (Amsterdam).

  Men ska man i närheten av där man landar så tjänar man en del pengar.


    //Niclas

Weeze är ett gammalt RAF flygfält norr om Dortmund vill jag minnas. Utanför all redighet.
Och då ska man ha tur för de kan landa lite där de vill och då får man vackert fixa transporten därifrån själv.......
Håller med dig Niclas, ibland måste man inse att komfort och säkerhet får kosta några kronor mer.
Finns annat att snåla in på om man nu måste snåla..
/Magnus
/Magnus

GDG

Landar man i Weeze så är det nära till en del karossörer i Holland. Landar man i Eindhoven är det ännu närmare...

Lars Borgemo

Vill man ha en (inte helt objektiv) titt in i den irländska firman så rekommenderas denna länk:
http://www.itfglobal.org/campaigns/messageboard.cfm

Niclas Rosenius

Citat från: rattvrickaren skrivet 30 september 2009, 20:28:53 PM
Weeze är ett gammalt RAF flygfält norr om Dortmund vill jag minnas. Utanför all redighet.
Och då ska man ha tur för de kan landa lite där de vill och då får man vackert fixa transporten därifrån själv.......
Håller med dig Niclas, ibland måste man inse att komfort och säkerhet får kosta några kronor mer.
Finns annat att snåla in på om man nu måste snåla..
/Magnus
/Magnus

    Du har rätt att det är ett gammalt RAF flygfält men det ligger nordväst om Dusseldorf upp mot den Holländska gränsen. Benämns hos Ryanair som Dusseldorf som ort.

    //Niclas