Huvudmeny

Busslink 6014...

Startat av Ulf Berlin, 29 september 2009, 22:14:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...har ju blivit blå på sistone.
Utökning av antalet vagnar på 173 eller har det något att göra med att 3702 är röd?/Ulf


Älvsjö 17/9 2009

Bussmicke

Trevligt :) men varför beskär du bilden så hårt?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cero

3701-3703 har alltid varit röda. 3704-3712 är blå. Det har nog varit lite snålt med vagntillgången på 173:an till och från med bara nio blå. Numera är det kvartstrafik på sträckan Skärholmen-Älvsjö alla dagar fram till 18-tiden och det kräver sex vagnar om jag räknat rätt. Kvartstrafik körs på hela linjen i rusningstrafik vilket kräver åtta och då är det inte mycket reserv kvar. Antagligen därför 6014 fick byta kostym. Förutom etanolmotorn har den samma dörrkonfiguration och stolar som övriga nio blå. Det är föreslaget (beslutat?) att alla turer som vänder i Älvsjö ska fortsätta till Skarpnäck från 2010.

Ulf Berlin

Citat från: Cero skrivet 29 september 2009, 22:45:42 PM
3701-3703 har alltid varit röda. 3704-3712 är blå. Det har nog varit lite snålt med vagntillgången på 173:an till och från med bara nio blå. Numera är det kvartstrafik på sträckan Skärholmen-Älvsjö alla dagar fram till 18-tiden och det kräver sex vagnar om jag räknat rätt. Kvartstrafik körs på hela linjen i rusningstrafik vilket kräver åtta och då är det inte mycket reserv kvar. Antagligen därför 6014 fick byta kostym. Förutom etanolmotorn har den samma dörrkonfiguration och stolar som övriga nio blå. Det är föreslaget (beslutat?) att alla turer som vänder i Älvsjö ska fortsätta till Skarpnäck från 2010.

Hej.
Ja.endast en i reserv är lite snålt.
Låter intressant att alla turer skall köras hela vägen,men 173:an är ju hårt belastad också./Ulf