Bilder ifrån Falkenberg, Halmstad och Jönköping

Startat av Viktor, 10 augusti 2007, 23:27:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viktor

Här kommer ett litet bildsvep ifrån Falkenberg, Halmstad, Jönköping och jag hade mycket vackert väder och det var mellan 20 - 25grader och i Falkenberg såg jag att Swebus depån var mycket nära och jag orkarde inte gå in dit just då.


































virtual1



Just den här busslinjen fattar jag inte, hur kan länstrafik tvärs över landet bära sig o vem kom på linjen???? - borde det inte möjligtvis vara expresstrafik på denna sträcka? - det tar f.ö. två o en halv timma att åka!

Niklas Bygdestam

Citat från: Viktor skrivet 10 augusti 2007, 23:27:10 PM



Går den här busslinjen alltid med Kronobergsbussar? Eller går det även några bussar från Halland här?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Zella

Japp... Dom utgår från Växjö och Ljungby...

Trevlig bild föresten... bussen måste ha tillkommit efter min tid...  :D

Jonas Strömblad

Citat från: virtual1 skrivet 11 augusti 2007, 00:20:01 AM


Just den här busslinjen fattar jag inte, hur kan länstrafik tvärs över landet bära sig o vem kom på linjen???? - borde det inte möjligtvis vara expresstrafik på denna sträcka? - det tar f.ö. två o en halv timma att åka!

Vad tycker vi då om exempelvis linje 639 närmare dina hemtrakter? Hur kan man köra länstrafik Stockholm-Öregrund, som tar nästan 3 timmar? Eller ännu värre, Sundsvall-Haparanda?  :P
/J

Peter Andersson

Vad härligt att se bilder från Halmstad och Falkenberg för en föredetta Halmstadsbo. Bor nu mera i Gävleborg

MVH Peter
Delsbo

Simon Bertilsson

Citat från: virtual1 skrivet 11 augusti 2007, 00:20:01 AM
Just den här busslinjen fattar jag inte, hur kan länstrafik tvärs över landet bära sig o vem kom på linjen???? - borde det inte möjligtvis vara expresstrafik på denna sträcka? - det tar f.ö. två o en halv timma att åka!

Det verkar ju dessutom vara en rätt spartansk buss för en sådan resa. Jag reagerade själv på det när jag såg den i Halmstad förra veckan.

virtual1

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 11 augusti 2007, 01:36:08 AM
Vad tycker vi då om exempelvis linje 639 närmare dina hemtrakter? Hur kan man köra länstrafik Stockholm-Öregrund, som tar nästan 3 timmar? Eller ännu värre, Sundsvall-Haparanda?  :P
/J


Klart att det inte är underligt med länstrafik med långa sträckningar, mer är det underligt tycker jag att man väljer att göra en linje mellan Halland och Kronoberg, varför finns trafikunderlaget? - varför skulle folk i större utsträckning i Växjö vilja ta sig till Halmstad än t.ex. till Hässleholm eller Karlskrona dit bussar inte går direkt med länstrafik iaf? Att det finns linjer fr. Stockholm med runt två miljoner inv. ut till orter runtom förvånar mig inte, eller att det finns en kustbuss som Sundsvall-Haparanda som ändå passerar massa städer på vägen. Men mellan Växjö o Halmstad finns bara Ljungby egentligen.

Johan Hansson

Mycket fina bilder ,bor själv i halmstad och har börjat fotografera bussar dock inte i stor omfattning än.
Gällande linje 145 så är det alltid bussar från Veolia (fd.connex) som kör denna linje och bussarna kommer från småland.
 
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Viktor

Citat från: Peter Andersson skrivet 11 augusti 2007, 03:24:06 AM
Vad härligt att se bilder från Halmstad och Falkenberg för en föredetta Halmstadsbo. Bor nu mera i Gävleborg

MVH Peter
Delsbo

Jag tackarså mycket och jag tycker att Halmstad är mycket fin stad

Patrik

Busslinjer som går på tvären är det bästa som har hänt resenärerna, istället för att behöva byta flera gånger så kan man komma fram direkt.

Det borde finnas flera såna linjer i hela Sverige, speciellt i Stockholm där bussarna nästan bara går upp och ner, SL älskar ju byten och måste man göra flera byten och man har betalat med sin remsa som bara gäller en timme så är den förverkad halva vägen och man måste betala igen, då är tvärlinjer utan byten bättre och billigare för resenärerna!

Fredde

Ja, tänk om våra bussar i Nacka/Värmdö också gick upp och ner. Skulle blivit ett otal byten innan man var i stan då. Man har nog tänkt till...  ::) ;D

/Fredde