Vi tar väl en SL MAN-boggie till...

Startat av Ulf Berlin, 15 januari 2009, 22:46:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...eftersom dom är populära på forumet.
Här kommer Busslink 7516 på linje 76 vid Ropsten idag./Ulf


Gaslådan gör sig bättre på boggievagnarna.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

undrar hur lång tid de tar innan busstillverkarna har rationaliserat bort all plåt på bussarna och ersatt de med glas

Bussmicke

Citat från: homer skrivet 15 januari 2009, 23:20:20 PM
undrar hur lång tid de tar innan busstillverkarna har rationaliserat bort all plåt på bussarna och ersatt de med glas

?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Hos MAN i Kungens kurva stod under eftermiddagen idag 7508, 7515 och 7517. 7514 rullade iväg på E4/E20 norr ut.


M224

Citat från: Bussmicke skrivet 15 januari 2009, 23:40:07 PM
?

Han menar att det mest är fasadglas på bussarna skulle jag tro. Och om så är fallet så är jag beredd att hålla med.

Ersa

Citat från: homer skrivet 15 januari 2009, 23:20:20 PM
undrar hur lång tid de tar innan busstillverkarna har rationaliserat bort all plåt på bussarna och ersatt de med glas

Plåten nedanför allt glas är väl redan bortrationaliserad till förmån för plast? :-\


Bussmicke

Har väl inte med saken att göra, jag undrade om han såg den, dvs. Om den kommit i trafik.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.