Jag ligger bakom en karavan av vad jag gissar är Örebrobussar på E18 mellan Stäket och Barkarby.
Är det bussar som skall tillbaka till MAN i Lindvreten kanske? (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190928/8f914ab19ffe8cf9d77c11b9346673f8.jpg)
För säkerhets skull kanske jag skall säga att bilden togs av min dotter med min telefon...
Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
Svealandstrafiken tar över på måndag så..
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Bussarna är ju 10 år gamla och MAN håller nog inte längre än så... frågan om någon har köpt dom billigt eller om de blir skroten
Citat från: homer skrivet 28 september 2019, 11:07:16 AM
Bussarna är ju 10 år gamla och MAN håller nog inte längre än så... frågan om någon har köpt dom billigt eller om de blir skroten
Struntprat. Bara se på de bussar som Keolis köpte till Stockholm sydväst 2011 och som har rullat på linje 172 o 173 sen dess. De är i utmärkt skick. I Berlin rullar massa MAN som varit i trafik sen före 2010. Volvo 8500 B9S däremot de höll inte många år. Undrar hur mycket pengar Keolis fick lägga ner på dem när de tog över trafiken från Nobina 2011. 6 år gamla bussar som var skrotfärdiga.
Citat från: homer skrivet 28 september 2019, 11:07:16 AM
Bussarna är ju 10 år gamla och MAN håller nog inte längre än så... frågan om någon har köpt dom billigt eller om de blir skroten
10 år är mycket i den svenska kollektivtrafiken, så gissningsvis har de ingen avsättning här vilket sannolikt innebär export österut.
Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
Annat var det förr, då kunde de rulla uppåt 18 år.
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Citat från: Bussmicke skrivet 28 september 2019, 11:29:23 AM
Annat var det förr, då kunde de rullar uppåt 18 år.
//Bussmicke
www.bussmicke.se
De kan de ju nu med. Bussarna som rullade på 90-talet i SL-land var ofta i mycket sämre skick än de bussar som rullar idag. H10 ex hade stora problem med rost runt bakrutan.
Citat från: DL skrivet 28 september 2019, 11:31:25 AM
De kan de ju nu med. Bussarna som rullade på 90-talet i SL-land var ofta i mycket sämre skick än de bussar som rullar idag. H10 ex hade stora problem med rost runt bakrutan.
Den tiden då SL-vagnparken bestod av massvis med slitna misskötta 18 år gamla bussar längtar jag då inte tillbaka till. Mögel på stolarna, läckande tak och det dammade in från dörrarna. Nej, allt var verkligen inte bättre förr.
Däremot kan dagens bussar hållas kvar i trafik bra länge, bara man har seriöst underhåll och lagar alla uppkomma fel. Tar hand om fordonen alltså.
Citat från: homer skrivet 28 september 2019, 11:07:16 AM
Bussarna är ju 10 år gamla och MAN håller nog inte längre än så... frågan om någon har köpt dom billigt eller om de blir skroten
Eller så säljs de billigt till Tyskland eller Polen, där man skrattar gott åt vår svenska kapitalförstöring, och därefter snyggar till bussarna rejält, för att köra med dem i flera år till.
Citat från: Ersa skrivet 28 september 2019, 11:36:45 AM
Eller så säljs de billigt till Tyskland eller Polen, där man skrattar gott åt vår svenska kapitalförstöring, och därefter snyggar till bussarna rejält, för att köra med dem i flera år till.
Precis. De rustas sannolikt upp och säljs vidare.
Härlig bild!
Citat från: DL skrivet 28 september 2019, 11:19:05 AM
Struntprat. Bara se på de bussar som Keolis köpte till Stockholm sydväst 2011 och som har rullat på linje 172 o 173 sen dess. De är i utmärkt skick. I Berlin rullar massa MAN som varit i trafik sen före 2010. Volvo 8500 B9S däremot de höll inte många år. Undrar hur mycket pengar Keolis fick lägga ner på dem när de tog över trafiken från Nobina 2011. 6 år gamla bussar som var skrotfärdiga.
Samma B9S är idag 14 år gamla och rullar tryggt på i Nacka/Värmdö-trafiken utan att uppvisa ett alltför slitet yttre och inre.
Citat från: Karsten skrivet 28 september 2019, 11:49:17 AM
Samma B9S är idag 14 år gamla och rullar tryggt på i Nacka/Värmdö-trafiken utan att uppvisa ett alltför slitet yttre och inre.
Precis, men vilket skick var de i 2011-2012 innan Keolis skickade iväg dem på omfattande upprustning?
Jo i väldigt illa skick med svampigt golv, mjölkiga rutor etc
Citat från: DL skrivet 28 september 2019, 12:02:58 PM
Precis, men vilket skick var de i 2011-2012 innan Keolis skickade iväg dem på omfattande upprustning?
Jo i väldigt illa skick med svampigt golv, mjölkiga rutor etc
Visserligen, men att de var i dåligt skick innan handlade ju mera om det som Ersa nämnde ovan, dvs. att underhållet varit undermåligt.
Sedan klarar sig kanske en kvalitetsprodukt längre, men fungerar inte fordonsunderhållet spelar det ju ingen roll om man har en en bil, buss eller what ever... det som inte tas omhand förfaller.
Ett antal av de B9S som Keolis rustade upp kom även utifrån och hade då misskötts av andra brukare. Tycker inte det är något man kan lasta fordonsmodellen för.
Citat från: Nico skrivet 28 september 2019, 13:01:17 PM
Visserligen, men att de var i dåligt skick innan handlade ju mera om det som Ersa nämnde ovan, dvs. att underhållet varit undermåligt.
Sedan klarar sig kanske en kvalitetsprodukt längre, men fungerar inte fordonsunderhållet spelar det ju ingen roll om man har en en bil, buss eller what ever... det som inte tas omhand förfaller.
Ett antal av de B9S som Keolis rustade upp kom även utifrån och hade då misskötts av andra brukare. Tycker inte det är något man kan lasta fordonsmodellen för.
Jag instämmer med att Swebus/Nobina kunde skött om bussarna bättre. Men jag står fast vid att trängselbussarna som kom 2005 var uruselt ihopsatta. Detsamma gäller även de B12MA som kom till samma trafikområden 2002-2003. De höll inte ihop mer än några år.
Citat från: DL skrivet 28 september 2019, 11:19:05 AM
Struntprat. Bara se på de bussar som Keolis köpte till Stockholm sydväst 2011 och som har rullat på linje 172 o 173 sen dess. De är i utmärkt skick. I Berlin rullar massa MAN som varit i trafik sen före 2010. Volvo 8500 B9S däremot de höll inte många år. Undrar hur mycket pengar Keolis fick lägga ner på dem när de tog över trafiken från Nobina 2011. 6 år gamla bussar som var skrotfärdiga.
Som skrivits av andra rullar ju b9:orna från 2005 fortfarande. visst sjunger dom på sista versen och inte mycket av orginaldelarna finns kvar..
Keolis MAN bussar som kom 2011 ser kanske fortfarande fina ut invändigt men under skalet är dom rejält slitna. framförallt är de motorvägskörningarna som sliter på dessa stadsbussar.
Citat från: DL skrivet 28 september 2019, 13:13:41 PM
Jag instämmer med att Swebus/Nobina kunde skött om bussarna bättre. Men jag står fast vid att trängselbussarna som kom 2005 var uruselt ihopsatta. Detsamma gäller även de B12MA som kom till samma trafikområden 2002-2003. De höll inte ihop mer än några år.
att säffle inte höll världsklass på kvalite i början av 8500 bussarnas år är väl ingen hemlighet, dock var ju dessa 05:or betydligt bättre ihopskruvade än dom boggibussar som swebus köpte 02. men de gick ju att hålla dom vid liv i över 15 år ändå...
Bussarna kördes till Frihamnen för vidare färd till Riga enligt en av chaufförerna.
Tretton stycken ledvagnar från Örebro stog på eftermiddagen idag på den inhängnade uppställningsplatsen mittemot bussgaraget i Katrineholm.
Citat från: Ugglan skrivet 28 september 2019, 17:04:34 PM
Tretton stycken ledvagnar från Örebro stog på eftermiddagen idag på den inhängnade uppställningsplatsen mittemot bussgaraget i Katrineholm.
Vad är det för bussar som nu blir övertaliga, någon som har en lista med inv.-nr. på dessa ?
Citat från: Ugglan skrivet 28 september 2019, 17:04:34 PM
Tretton stycken ledvagnar från Örebro stog på eftermiddagen idag på den inhängnade uppställningsplatsen mittemot bussgaraget i Katrineholm.
Nobina har planer på att sätta några av dessa ledvagnar i trafik i Borås under hösten.
Vilket märke har ledbussarna? Volvo eller MAN?
Citat från: HY02 skrivet 28 september 2019, 20:09:55 PM
Nobina har planer på att sätta några av dessa ledvagnar i trafik i Borås under hösten.
Vilket märke har ledbussarna? Volvo eller MAN?
De är MAN A23. Och de är välkomna till Borås!
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 september 2019, 21:05:51 PM
De är MAN A23. Och de är välkomna till Borås!
Förutom de 3(?) Volvo som levererades ngt år in i avtalet. Bild på en av dem fanns i annan tråd.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 september 2019, 21:05:51 PM
De är MAN A23. Och de är välkomna till Borås!
Vad skulle då ersättas i staden?
Citat från: Bussmicke skrivet 29 september 2019, 09:22:25 AM
Vad skulle då ersättas i staden?
Dom äldre Scania som faller för åldern. 2304-2310.
Skall vidare till Litauen enligt uppgift på Facebook.
Citat från: HY02 skrivet 29 september 2019, 11:32:10 AM
Dom äldre Scania som faller för åldern. 2304-2310.
Aj då, hej då 2305 :(
Citat från: John P skrivet 28 september 2019, 19:05:29 PM
Vad är det för bussar som nu blir övertaliga, någon som har en lista med inv.-nr. på dessa ?
Hej!
Så här ser min lista över stadsbussar i Örebro ut Naturligtvis med reservation:
2155,2156 och 2160 MAN A 21, 2006. Kom från Skåne (Lund?) 2014-08.
6652-6654 MAN A78, 2008. Kom från Kalmar 2017-08.
7054-7075. MAN A 21, 2009. Nyleverans vid trafikstart 2009-09.
7076-7114. MAN A 23 Led, 2009. Nyleverans vid trafikstart 2009-09
7687-7688. Volvo B9 LA Led, 2013. Lev 2013-06
7696-7697, Volvo B9 LA Led, 2014. Lev 2013-12
Det gick även bussar från Örebro till Mariestad och Lidköping i dag söndag. Bussarna som hämtades var 69XX.
Bussarna vi hämtade hade många mil på sig. Den jag rattade hadde 109tusen mil bakom sig. Flera som de skall ersätta har gått betydlig mindre mil.
Även folk från Värmland var och hämtade.
En intressant fråga är om det finns fler områden som kommer att ta tillbaka trafiken i egen regi?
Citat från: Bese001 skrivet 29 september 2019, 15:22:15 PM
Hej!
Så här ser min lista över stadsbussar i Örebro ut Naturligtvis med reservation:
2155,2156 och 2160 MAN A 21, 2006. Kom från Skåne (Lund?) 2014-08.
6652-6654 MAN A78, 2008. Kom från Kalmar 2017-08.
7054-7075. MAN A 21, 2009. Nyleverans vid trafikstart 2009-09.
7076-7114. MAN A 23 Led, 2009. Nyleverans vid trafikstart 2009-09
7687-7688. Volvo B9 LA Led, 2013. Lev 2013-06
7696-7697, Volvo B9 LA Led, 2014. Lev 2013-12
Tack för den. Har du för regiontrafiken med?
Citat från: Bese001 skrivet 29 september 2019, 15:22:15 PM
Hej!
Så här ser min lista över stadsbussar i Örebro ut Naturligtvis med reservation:
2155,2156 och 2160 MAN A 21, 2006. Kom från Skåne (Malmö) 2014-08.
6652-6654 MAN A78, 2008. Kom från Kalmar 2017-08.
7054-7075. MAN A 21, 2009. Nyleverans vid trafikstart 2009-09.
7076-7114. MAN A 23 Led, 2009. Nyleverans vid trafikstart 2009-09
7687-7688. Volvo B9 LA Led, 2013. Lev 2013-06
7696-7697, Volvo B9 LA Led, 2014. Lev 2013-12
Citat från: Gano skrivet 29 september 2019, 18:45:00 PM
Ett litet tillägg man kan göra är att nuvarande 7090 med reg.nummer CPZ 462 är från 2011 och ersatte den "gamla" 7090 med reg.nummer DEM 882 som blev skrot efter brand 2010.
Citat från: Hagri skrivet 29 september 2019, 18:11:05 PM
Det gick även bussar från Örebro till Mariestad och Lidköping i dag söndag. Bussarna som hämtades var 69XX.
Bussarna vi hämtade hade många mil på sig. Den jag rattade hadde 109tusen mil bakom sig. Flera som de skall ersätta har gått betydlig mindre mil.
Även folk från Värmland var och hämtade.
En intressant fråga är om det finns fler områden som kommer att ta tillbaka trafiken i egen regi?
Är det 63xx och 64xx-regionbussar som ersätts med något nyare Volvo boggi B12BLE, eller är det normalgolvbuss B12M som ni hämtar?
Blir ju lite tokigt när det går på modellår och inte lika mycket på mil / skick, men bussarna kanske, trots mer mil , är bättre trotts allt då de är lite nyare!? ( Låter dock inte som någon jätteförbättring om de nu trotts alt är det..)
Det kan vara några av dem skall flytta ner Malmö? ??? ???
Citat från: Oskar A skrivet 29 september 2019, 20:00:14 PM
Ett litet tillägg man kan göra är att nuvarande 7090 med reg.nummer CPZ 462 är från 2011 och ersatte den "gamla" 7090 med reg.nummer DEM 882 som blev skrot efter brand 2010.
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/71395745_10156534763550933_5990518576556015616_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_oc=AQlCm7L6TPyzGItA32KT2Zv0-OR8H5lrJ1diU_RLcgrtngGTZcGqI7LGovqH5-pOV7w&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=bee2c26f10af240c15d32bf9df3107f3&oe=5E269F16)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/71301817_10156534763630933_5064276512300072960_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_oc=AQmjUkobltK5FbR0e9oGUVSxqVS40jZWw-6jSpck6OjiPUqm0o7LMQ460aaoZaH0raI&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=aff6649b1247134679383d04b12d6ebc&oe=5E3B51AA)
Citat från: Hagri skrivet 29 september 2019, 18:11:05 PM
Det gick även bussar från Örebro till Mariestad och Lidköping i dag söndag. Bussarna som hämtades var 69XX.
Bussarna vi hämtade hade många mil på sig. Den jag rattade hadde 109tusen mil bakom sig. Flera som de skall ersätta har gått betydlig mindre mil.
Även folk från Värmland var och hämtade.
En intressant fråga är om det finns fler områden som kommer att ta tillbaka trafiken i egen regi?
6995,6997,6999 då?
Min lista på regionbussarna är inte jätteuppdaterad men bidrar med det jag har.
5793 B12BLE 6X2 8500LE 2003-01-27
5794 B12BLE 6X2 8500LE 2003-01-28
5802 B12BLE 6X2 8700LE 2003-01-29
5803 B12BLE 6X2 8700LE 2003-01-29
5804 B12BLE 6X2 8700LE 2003-02-03
5805 B12BLE 6X2 8700LE 2003-02-06
5807 B12BLE 6X2 8700LE 2003-02-03
5808 B12BLE 6X2 8700LE 2003-02-06
5819 B12BLE 6X2 8500LE 2003-03-17
5826 B12BLE 6X2 8500LE 2003-03-25
5827 B12BLE 6X2 8500LE 2003-03-25
5840 B12BLE 6X2 8500LE 2003-09-09
5849 B12BLE 6X2 8500LE 2003-09-03
5854 B12BLE 6X2 8500LE 2003-09-04
5855 B12BLE 6X2 8500LE 2003-09-08
5997 B12BLE 6X2 8700LE 2005-03-01
5998 B12BLE 6X2 8700LE 2005-03-01
5999 B12BLE 6X2 8700LE 2005-03-01
6436 B12BLE 6X2 Säffle 8500LE 20060515
6437 B12BLE 6X2 Säffle 8500LE 20060515
6438 B12BLE 6X2 Säffle 8500LE 20060515
6439 B12BLE 6X2 Säffle 8500LE 20060515
6885 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6888 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6889 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6893 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6898 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6902 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6903 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6904 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6975 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6976 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6977 B12BLE 6x2 8500LE 20090528
6978 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6979 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6980 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6981 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6982 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6995 B12M 6x2 8500 20090730
6997 B12M 6x2 8500 20090730
6999 B12M 6x2 8500 20090730
7003 B12M 6x2 8500 20090730
7165 B12B 6X2 8700 20100730
7166 B12B 6X2 8700 20100730
7457 LK 320 6X2*4 OmniExpress 20120312
7458 LK 320 6X2*4 OmniExpress 20120312
7459 LK 320 6X2*4 OmniExpress 20120312
Min gissning är att det blir enkel till skroten för 57 och 58. Övriga kanske kan omplaceras.
Citat från: Buss_Lund skrivet 29 september 2019, 21:56:33 PM
Det kan vara några av dem skall flytta ner Malmö? ??? ???
7090-7094 är registrerade på Nobina Malmö, 191004.
Citat från: Walter skrivet 30 september 2019, 08:39:14 AM
Min lista på regionbussarna är inte jätteuppdaterad men bidrar med det jag har.
5793 B12BLE 6X2 8500LE 2003-01-27
5794 B12BLE 6X2 8500LE 2003-01-28
5802 B12BLE 6X2 8700LE 2003-01-29
5803 B12BLE 6X2 8700LE 2003-01-29
5804 B12BLE 6X2 8700LE 2003-02-03
5805 B12BLE 6X2 8700LE 2003-02-06
5807 B12BLE 6X2 8700LE 2003-02-03
5808 B12BLE 6X2 8700LE 2003-02-06
5819 B12BLE 6X2 8500LE 2003-03-17
5826 B12BLE 6X2 8500LE 2003-03-25
5827 B12BLE 6X2 8500LE 2003-03-25
5840 B12BLE 6X2 8500LE 2003-09-09
5849 B12BLE 6X2 8500LE 2003-09-03
5854 B12BLE 6X2 8500LE 2003-09-04
5855 B12BLE 6X2 8500LE 2003-09-08
5997 B12BLE 6X2 8700LE 2005-03-01
5998 B12BLE 6X2 8700LE 2005-03-01
5999 B12BLE 6X2 8700LE 2005-03-01
6436 B12BLE 6X2 Säffle 8500LE 20060515
6437 B12BLE 6X2 Säffle 8500LE 20060515
6438 B12BLE 6X2 Säffle 8500LE 20060515
6439 B12BLE 6X2 Säffle 8500LE 20060515
6885 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6888 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6889 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6893 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6898 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6902 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6903 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6904 B12BLE 6x2 8500LE 20080729
6975 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6976 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6977 B12BLE 6x2 8500LE 20090528
6978 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6979 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6980 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6981 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6982 B12BLE 6x2 8500LE 20090608
6995 B12M 6x2 8500 20090730
6997 B12M 6x2 8500 20090730
6999 B12M 6x2 8500 20090730
7003 B12M 6x2 8500 20090730
7165 B12B 6X2 8700 20100730
7166 B12B 6X2 8700 20100730
7457 LK 320 6X2*4 OmniExpress 20120312
7458 LK 320 6X2*4 OmniExpress 20120312
7459 LK 320 6X2*4 OmniExpress 20120312
Min gissning är att det blir enkel till skroten för 57 och 58. Övriga kanske kan omplaceras.
6820/6824 finns också från Kalmar ursprungligen.
Citat från: Bese001 skrivet 06 oktober 2019, 15:44:09 PM
7090-7094 är registrerade på Nobina Malmö, 191004.
Lite mer från bilregistret:
6975-6982 reggade på Nobina Skövde 191007
7165-7166 reggade på Nobina Uppsala 191008
Citat från: Bese001 skrivet 10 oktober 2019, 21:55:18 PM
Lite mer från bilregistret:
6975-6982 reggade på Nobina Skövde 191007
7165-7166 reggade på Nobina Uppsala 191008
Kom inte 69xx från ALE innan Örebro? Svarar mig själv med Ja på den frågan.
Citat från: Bese001 skrivet 06 oktober 2019, 15:44:09 PM
7090-7094 är registrerade på Nobina Malmö, 191004.
Även 7096-7108 har nu, 191028, registrerats på Nobina Malmö. Totalt 18 st därmed.
Vet någon om de ersätter något i Malmö?
Citat från: Bese001 skrivet 09 november 2019, 12:35:21 PM
Även 7096-7108 har nu, 191028, registrerats på Nobina Malmö. Totalt 18 st därmed.
Vet någon om de ersätter något i Malmö?
Förmodligen de 8 MAN-leder som kom från Helsingborg. Sen står det även någon MAN-led från Örebro utanför depån i Helsingborg tillsammans med massa nya gula MAN A44:or.
Citat från: Bese001 skrivet 09 november 2019, 12:35:21 PM
Även 7096-7108 har nu, 191028, registrerats på Nobina Malmö. Totalt 18 st därmed.
Vet någon om de ersätter något i Malmö?
7095 då?
Citat från: Gano skrivet 09 november 2019, 14:02:59 PM
Förmodligen de 8 MAN-leder som kom från Helsingborg. Sen står det även någon MAN-led från Örebro utanför depån i Helsingborg tillsammans med massa nya gula MAN A44:or.
Finns ju ett gäng MAN 23 i Malmö, däribland fler än de som nu kom tillbaka från Hbg. Kanske ska alla dessa ersättas. Blir nog ungefär samma antal. Kanske ersätter man några A21 med A23.
Bussarna skulle vidare till Lettland om jag fattat det hela rätt. Kördes till färjeterminal i Stockholm.
Mvh
Jan G
Hej!
Från bilregistret:
6995,6997 till Helsingborg 191211.
7110-7112 till Malmö 191218.
Citat från: Bese001 skrivet 23 december 2019, 07:58:34 AM
Hej!
Från bilregistret:
6995,6997 till Helsingborg 191211.
6999 er også komme til Helsingborg.
Är 7095 i Malmö nu?
Citat från: Ronni Bjørn Svensson skrivet 23 december 2019, 09:47:26 AM
6999 er også komme til Helsingborg.
Blir det linje 511 för 6995-6997 och 6999 likt Omniexpresserna mån tro?
Citat från: Gano skrivet 23 december 2019, 10:49:01 AM
Blir det linje 511 för 6995-6997 och 6999 likt Omniexpresserna mån tro?
Eller fler bussar för tågersättning?
Citat från: Walter skrivet 23 december 2019, 16:40:20 PM
Eller fler bussar för tågersättning?
Enligt bekanta är de nu gula och de vore synd om de bara skulle rulla på tågersättning. Skulle gärna se mer av både Volvo och normalgolvade i NV Skåne :)
Citat från: Bese001 skrivet 10 oktober 2019, 21:55:18 PM
Lite mer från bilregistret:
6975-6982 reggade på Nobina Skövde 191007
Är alla i Skövde eller finns några på annan ort?
Citat från: Gano skrivet 23 december 2019, 10:49:01 AM
Blir det linje 511 för 6995-6997 och 6999 likt Omniexpresserna mån tro?
Kan inte se att det skrivits mer om dessa men nämnas kan att jag idag såg 6997 på linje 511.
Undertecknad fotografterade till och med 6997 på 511:an idag ;)
Både Omniexpresserna (7457, 7458 och 7459) och 8500:orna (6995, 6996, 6997 och 6999) rullar på 511:an. Sen har jag hört att de skall kunna dyka upp på andra linjer, men det är inget som jag vet säkert. Om inte är det lite märkligt att sju bussar är "låsta" till 511:an då den kräver högst tre, kanske fyra bussar för trafiken.
Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
Hej
Jag vaknade upp i Malmö i morse och bland det första jag då fick se var 7105 i trafik i grön Skåneskrud.
Hälsningar
Sven
Ska nog planera en resa till Ängelholm i Mars får dessa på bild på linje 511 mest nyfiken på Volvo 8500orna..
Citat från: Gano skrivet 24 februari 2020, 16:10:27 PM
Undertecknad fotografterade till och med 6997 på 511:an idag ;)
Både Omniexpresserna (7457, 7458 och 7459) och 8500:orna (6995, 6996, 6997 och 6999) rullar på 511:an. Sen har jag hört att de skall kunna dyka upp på andra linjer, men det är inget som jag vet säkert. Om inte är det lite märkligt att sju bussar är "låsta" till 511:an då den kräver högst tre, kanske fyra bussar för trafiken.
Här är det massor av fel. 6996 är placerad i Vänersborg
7 bussar är 6 i Nordvästskåne.
Det går åt 5 bussar på linje 511 inte 3-4.
Inga bussar är låsta. Skånetrafiken har ett krav vilken typ av buss som ska rulla på sina linjer.
Buss 6 är också tursatt.
Citat från: Bussmicke skrivet 23 december 2019, 09:54:34 AM
Är 7095 i Malmö nu?
7095 står i Borås och ska användas där framöver.
Citat från: Jan skrivet 26 februari 2020, 14:18:11 PM
Här är det massor av fel. 6996 är placerad i Vänersborg
7 bussar är 6 i Nordvästskåne.
Det går åt 5 bussar på linje 511 inte 3-4.
Inga bussar är låsta. Skånetrafiken har ett krav vilken typ av buss som ska rulla på sina linjer.
Buss 6 är också tursatt.
Tack för korrigeringen. Hade fått för mig att det var fyra Volvo-bussar nämligen.
Citat från: Gano skrivet 09 november 2019, 14:02:59 PM
Förmodligen de 8 MAN-leder som kom från Helsingborg. Sen står det även någon MAN-led från Örebro utanför depån i Helsingborg tillsammans med massa nya gula MAN A44:or.
A21 som kom från Kalmar hösten 2017 ställs av på löpande band nu så det är väl främst dessa bussar de ersätter.
Citat från: Walter skrivet 28 februari 2020, 15:49:45 PM
A21 som kom från Kalmar hösten 2017 ställs av på löpande band nu så det är väl främst dessa bussar de ersätter.
2166, 2167 och 2169 har även ställts av 200224 enligt bilregistret.