Kommentarer till tråden om Cancerfonden

Startat av Ulf Rådeström, 01 november 2010, 10:40:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Även jag blir berörd av enskilda händelser - men jag ifrågasätter skarpt vad forumet har för mandat att låsa trådar högst upp till förmån för att skänka pengar till utvalda organisationer!

Är det Svenska Omnibusföreningens och Buss Snacks uttalade intention att välja ut organisationer och sedan uppmana att skänka pengar till dessa?

Det finns många som är svårt drabbade at tsunami och vulkanutbrott på Java just nu - liksom i många andra krigshärjade områden, vilka man då även från forumets sida borde ta ställning för och uppmana att skänka pengar till!

Med all respekt, men med ifrågasättande till favorisering av enskilda organisationer,

Uffe

Björn Forslund

Du kanske själv drabbas av cancer någon gång, ca 30% av befolkningen kommer att göra det.
Det angår oss alla i högsta grad, särskilt de som har drabbats, eller har släktingar och vänner som fått sjukdomen i någon form.

Den här tråden ligger i "ordet är fritt" och är godkänd av alla moderatorerna. Finns således ingen anledning att förstöra tråden med griniga inlägg.

Ulf Rådeström

Visst kan jag drabbas av cancer, men jag kan även drabbas av andra sjukdomar eller olyckor där jag kan bli rörelsehindrad och allt möjligt.

Jag bara undrar om det är Svofs uttalade amition i deras regler och stadgar angående vad Svof skall ägna sig åt och inte att favorisera enskilda föreningar och/eller sammanslutningar?

Grinig eller inte - så har jag min fulla rätt att regera oavsett om det är godkänt av alla moderatorerna eller av ingen alls!

Björn Forslund

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 05 november 2010, 20:46:49 PM
Visst kan jag drabbas av cancer, men jag kan även drabbas av andra sjukdomar eller olyckor där jag kan bli rörelsehindrad och allt möjligt.

Jag bara undrar om det är Svofs uttalade amition i deras regler och stadgar angående vad Svof skall ägna sig åt och inte att favorisera enskilda föreningar och/eller sammanslutningar?

Grinig eller inte - så har jag min fulla rätt att regera oavsett om det är godkänt av alla moderatorerna eller av ingen alls!


Varför skulle SvOf inte få stödja Cancerfonden genom denna tråd? Vad har du för rätt att ifrågasätta det?

groenis

Jag Hoppas att man från SvOF sida fortsätter att stödja Cancerfonden
inte ekonomiskt helt ut utan kanske även med en utfärd med någon av de vagnar som kan vara lämpliga.

Att man från Svof sida stödjer cancerfonden var för att Olof påbörjade en insamling som en del forumiter följde upp med insamling till.

Om hr Rådeström inte vill ta det till sig är inget som vi andra ska drabbas av då det i mina ögon mest är infantilt kverulerande om sakers ting.

/Lennart

Bussföraren

Citat från: Uil Radeström skrivet 27 april 2020, 17:21:39 PM
VA?
Vad har jag för rätt att INTE ifrågasätta en sak som jag personligen finner tveksam?
Är jag inte medlem och en skribent?
Är det bara positiva saker och inte negativ kritik som får framföras på det här forumet eller?

Men det verkar vara svårt för Hr Ordförande i Svof att svara på frågan - om det står i Svofs uttalade ambition att stödja enskilda utvalda föreningar och därmed "indirekt be" om pengar till olika saker?

Kverulerande eller inte - även negativa åsikter till en sak har väl sin rätt att få ett svar...eller är det bara bekväma saker som får diskuteras?

Men... ta och och tagga ner nu Uffe, tänk på blodtrycket.

Ulf Rådeström

Citat från: Björn Forslund skrivet 05 november 2010, 21:36:10 PM

Varför skulle SvOf inte få stödja Cancerfonden genom denna tråd? Vad har du för rätt att ifrågasätta det?

Nä, allt som moderatorerna säger är ju lag och hugget i sten - och nåde den som har någon kritisk åsikt - folk har ju blivit utkastade för det förr så bäst o lägga sig platt ;-)

Hallelulja!

Bussföraren

Sin åsikt kan man framföra på olika sätt, en bra ide som framförs fel riskerar att kasseras bara därför

Ulf Rådeström

Citat från: Bussföraren skrivet 06 november 2010, 10:42:09 AM
Sin åsikt kan man framföra på olika sätt, en bra ide som framförs fel riskerar att kasseras bara därför

Ahha...det har du rätt i - men på vilket sätt är bättre att framföra en åsikt än ett forum för åsikter om saken?
Bara frågar nyfiket eftersom du ger dig in i debatten  :)

Martin Maltkvist

Citat från: Bussföraren skrivet 06 november 2010, 10:42:09 AM
Sin åsikt kan man framföra på olika sätt, en bra ide som framförs fel riskerar att kasseras bara därför
...och jag kan inte direkt se att Uffe framfört sin åsikt fel när han satt fingret på ett intressant spörsmål och dessutom varit rakt på sak, något som kan väcka en aningens uppmärksamhet.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussföraren

Är det här en fråga som är något att lägga så mycket energi på Ulf?
Ett behjärtansvärt ändamål och ingen tvingar dig till något
Jag antar att SVOF är en politiskt obunden organisation och så länge det inte handlar om propåer om insamlingar till politiska partier etc är det knappast något att rådfråga stadgarna om.

Hugg inte efter något ämne att gnälla om

Bussföraren

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 06 november 2010, 10:55:59 AM
...och jag kan inte direkt se att Uffe framfört sin åsikt fel när han satt fingret på ett intressant spörsmål och dessutom varit rakt på sak, något som kan väcka en aningens uppmärksamhet.

På vilket sätt är frågan intressant?

De flesta finner nog det ganska ointressant faktiskt huruvida SVOF tillåter en tråd rörande cancerfonden eller insamling till bussar i sitt eget forum.

mil

#12
tycker detta är begärtansvärt att de har denna tråden och uppmanar till insamlingen. Låt oss hellre sända våra tankar till den medlemmen som inte finns längre bland oss och hedra hans minne utan att gnälla om trådens vara eller inte vara. Tror inte hans efterlevande blir så glada i sin sorg över att se en enda medlems galla om rätt eller fel.

Som en annan medlem sade så länge det är en gosdak anser jag det är helt okej för denna tråden är cancerfonden gennerellt även cancer för män som prostata cancer som tyvärr gömms i alla rosabandet kampanjer etc.

Så låt oss på denna allahelgons dag hedra denna medlem som tyvärr inte finns längre bland oss och tänk på hans annhöriga i stället.

Du gör ju själv reklam för något som är ditt privata endamål med att saker uppdaterats etc men du kanske är besviken att du ej har priviliget att det klistras för du brinner för din hemsida Ulf

Ulf Rådeström

Jag lägger nog inte mycket energi på detta än vad du gör tror jag.

Men det är inte det som är frågan.
Jag håller helt klart med i saken i ämnet som tråden handlar om.

De som går emot mig hårdast är såklart de som drabbats av saken själva eller någon man känner som gjort det - så det är helt klart naturligt.

Varför klistras tråden? Det är det jag undrar - då blir det ju en favorisering för en speciell organisation man tar ställning för, och inte en allmän åsikt om saken.

Det jag har lite svårt att ta till mig är uppmaningen till att skänka pengar på ett forum som skall handla om helt andra saker. Var står det att man inte kan få göra det till ett politiskt parti?

Sedan dina svar om att jag borde tagga ner, inte lägga energi etc. Jag är hur lugn som helst - men jag antar att det är tillåtet att ifrågasätta och ha en åsikt som inte bara är positiv alltid - för det behöver man inte vara upprörd eller hur?

Alla har vi olika åsikter och uppfattningar om saker - och då får man vara beredd på såväl positiva inlägg som negativa på ett forum...eller måste man alltid hålla med för att det skall vara acceptabla inlägg?

Bussföraren

Måste allt som nånsin kan inträffa "stå någonstans!

SVOF är vad jag kan tro en politiskt obunden organisation, då finns såvitt jag vet inga hinder så länge det inte handlar om insamlingar till politiska partier, ingen har väl heller tvingat dig eller Martin att skänka något?

Insamlingar för att rädda bussar har ju förekommit och i princip skulle någon kunna starta en insamling till dig Ulf ;D