vilken blir låt blir årets sommarplåga? (sommar 2010)

Startat av the0fiskis, 14 maj 2010, 18:09:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dson

Citat från: SimonB skrivet 28 maj 2010, 13:42:45 PM
Det vore väldigt bra om man skrev ut namnet på radiostationen istället för frekvensen. Radiofrekvenser är så gott som alltid lokala, och om en station över huvud taget finns i hela landet så varierar frekvenserna med var i landet du är. 107,5 säger mig exempelvis ingenting.
107,5 är en danskanal i Stockholm bara spelar dansmusik. Men jag håller med dig helt, skriv ut namnet istället för frekvens! Tror dock att den kanalen heter just Radio 107,5 eller något sånt.

Carl Eric

#31
Citat från: SimonB skrivet 28 maj 2010, 13:44:26 PM
Har man bara en RDS-radio så kan man ju få in P4-trafiken ändå, oavsett vilken kanal man lyssnar på. Perfekt när man sitter i lastbilen och lyssnar på P3. :)
Håller helt med om Tankesmedjan. Sjukt bra satirprogram!  8)

Min mobil är inte riktigt kapabel till att få in RDS ;)

Citat från: Dson skrivet 28 maj 2010, 14:38:08 PM
107,5 är en danskanal i Stockholm bara spelar dansmusik. Men jag håller med dig helt, skriv ut namnet istället för frekvens! Tror dock att den kanalen heter just Radio 107,5 eller något sånt.

Om jag skulle ha jobbat där så skulle jag nog ha tjatat om attt den heter "RAD107.5"!  ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

två radio kanaler jag brukar lyssna på är the vocie (109,5  endast i stockholm) och radio 107,5 (ochså bara i stockholm)


AO

Jag lägger till en ny kandidat till årets sommarplåga. -Robyn med Dancing On My Own  http://www.youtube.com/watch?v=SW05tcG3Fgw

Får gärna bli en sommarplåga för mig, grymt bra!  ;D

SimonB

Citat från: AO skrivet 31 maj 2010, 16:58:09 PM
Jag lägger till en ny kandidat till årets sommarplåga. -Robyn med Dancing On My Own  http://www.youtube.com/watch?v=SW05tcG3Fgw

Får gärna bli en sommarplåga för mig, grymt bra!  ;D

Håller med. Den är verkligen riktigt bra! :)

Bengt Jönsson

Kommer säkert någon ny "pizza-flintastek-låt" lagom till fotbolls-VM av någon svensk artist som man kommer att få höra till leda...
Annars är det P1 som gäller för mig vilket dock ibland blandas med Mix Megapol (Gbg) ..

Kommer dock fortfarande ihåg "Radio Europa" som sändes varje Söndag från 80-talets slut till någon gång 2003.  Ett fantastiskt program med musik man annars aldrig hörde uppblandat med lättsammare reportage av SR:s utrikeskorrespondenter.

/B

Optimal

Citat från: the0fiskis skrivet 30 maj 2010, 19:27:20 PM
två radio kanaler jag brukar lyssna på är the vocie (109,5  endast i stockholm) och radio 107,5 (ochså bara i stockholm)



Voice är annars 105,9 :P

Optimal

Citat från: calken skrivet 28 maj 2010, 16:48:22 PM
Min mobil är inte riktigt kapabel till att få in RDS ;)

Vad har du för mobil. Min är 1 år gammal och jag får in RDS?.

Carl Eric

Citat från: Jim skrivet 01 juni 2010, 19:29:14 PM
Vad har du för mobil. Min är 1 år gammal och jag får in RDS?.

Ja, det är nog bara en inställningsfråga...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Optimal

Citat från: calken skrivet 01 juni 2010, 20:18:13 PM
Ja, det är nog bara en inställningsfråga...

Jo. Dom flesta mobiler med radio har RDS.

Bengt Jönsson

Den här låten då?

Salem Al-fakir med "keep on walkin'"
Tycker den rullar på "alla" kanaler flera gånger om dagen..

/B

the0fiskis

#41
eller http://www.youtube.com/watch?v=HYHQeN2kSEE&feature=related :P

EDIT: ändrade till HD KVALITET VIDO

Bengt Jönsson

Nu har även draken DN givit sig in i spekulationerna om vilken låt som kommer att bli årets "sommarplåga"

Igår vevades "Alors en dance" minst 6 ggr på olika reklamkanaler så jag tror nog att detta bastunga stycke kan klättra högt även om min tidigare "prognos" om Salem Al Fakirs "Keep on walking" fortfarande står fast.  8)

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/dags-for-arets-sommarplaga-1.1126221


/B

virtual1

Citat från: the0fiskis skrivet 30 maj 2010, 19:27:20 PM
två radio kanaler jag brukar lyssna på är the vocie (109,5  endast i stockholm) och radio 107,5 (ochså bara i stockholm)



109,5? =) - då har du en radio som går betydligt längre i FM-bandet än andras ;-)

virtual1

Citat från: Dson skrivet 28 maj 2010, 14:38:08 PM
107,5 är en danskanal i Stockholm bara spelar dansmusik. Men jag håller med dig helt, skriv ut namnet istället för frekvens! Tror dock att den kanalen heter just Radio 107,5 eller något sånt.

Snarare dance än dans =) - dans är nog mer gammalmodigt...