Huvudmeny

Svininfluensa.

Startat av Möllers, 12 november 2009, 18:38:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Hur många har tagit sprutan till svininflensan här.
Jag kommer inte ta den ellerfall.

HJP

Citat från: Mattias Möller. skrivet 12 november 2009, 18:38:36 PM
Hur många har tagit sprutan till svininflensan här.
Jag kommer inte ta den ellerfall.
****
I dag är det precis fyra veckor sedan jag vaccinerade mig.
Jag ser inget skäl till att inte ta chansen.

HJP

Camilla

Jag har tagit sprutan och jag kan meddela att jag inte fick några värre biverningar än lite ont i armen

Hans Fredriksson

#3
Två veckor sedan. Enda biverkan ont i armen i 2-3 dagar.

76

Jag som inte tillhör någon riskgrupp och inte har några barn får snällt vänta ett tag till. (ja, jag vet att det går att mygla sig till en spruta på många olika sätt, men jag tycker det är bättre att de som faktiskt behöver den prioriteras).

Men när det erbjuds så kommer jag ta den. Inte för att  jag är särskilt rädd för influensan i sig utan för att jag inte vill smitta ner andra. Skulle jag bli sjuk på jobbet så kommer det dröja några timmar innan jag inser att jag borde gå hem, och då kan jag hinna smitta ner en hel del passagerare/kollegor.

Kenny S Ericson

Det är någon vecka sedan och jag (och mina vänner) har inte märkt några problem

bjalle


Dson

Jag har inte hunnit göra det än - tillhör ingen riskgrupp. Svininfluensan hälsade på i huset i helgen, men jag verkar ha klarat mig än sålänge. Peppar peppar. Får se om man hinner ta vaccinet...!

Simon Bertilsson

Nej jag kommer inte att vaccinera mig. Jag har starkt immunförsvar (blir väldigt sällan sjuk) och är lite av en sprutfobiker. Jag lämnar min plats i kön till någon som behöver den bättre.

Möllers

Jag ochså ochså en sprutfobiker som du simon typ ner jag stig i finget svimmat jag till en stunt så är det var gång därför jag ska inte ta den.
Annas har jag bara strekt på en muskel i brösten och i enda axlen men inget som stör mig får mest ont ner jag är ute och fotar.

Peter Rost

Känner ingen större oro för svininfluensan, så jag tror jag avstår vaccination. Brukar "peppar-peppar" sällan bli sjuk.

/Peter

Jona

Jag har läkarskräck och blir sjuk/trött av den sterila miljön man har på sjukhus, så jag sa det att om jag ska till sjukhuset, får dom bära in mig med fötterna först, liggande i en trälåda med namnlapp på tån.

Sedan har jag varit förkyld i en 22 - 23 år nu så därför vet jag inte, tidigare försök att ta medicin osv har lätt till 2 grejer, det vanligaste är att dom inte biter, som alvedon och annat, ger ingen funktion, hjälper inte.

Eller så blir jag riktigt sjuk, och man vet aldrig i förväg så jag är skeptisk...

/Jona
MVH Filosofen Jona

Camilla

Jag tror ni har missat nått för det är ju yngre personer som aldrig har haft en influensa som drabbas hårdas av influenan så mitt råd är att ni som är yngre vaccierar er mot nöff nöff

Peter Rost

Citat från: Camilla skrivet 12 november 2009, 21:27:29 PM
Jag tror ni har missat nått för det är ju yngre personer som aldrig har haft en influensa som drabbas hårdas av influenan så mitt råd är att ni som är yngre vaccierar er mot nöff nöff

Ja, utan att vara för insatt, men det är väl de s.k riskgrupperna, och personer mellan 20-30, som kan drabbas hårdast vid eventuellt insjuknande. Själv är jag "bara" 43 år. ;)

/Peter

Möllers

Det jag har tänkt på hur blir man smittat då av det då  ???
drabbas hårdast är väl alla åldrar bli smittat vet jag har hört hoppas det är borta till efter julen till våren Svininfluensa så man kan vara lungt.