Huvudmeny

Mc Slask

Startat av Bussmicke, 02 augusti 2009, 23:14:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

IngemarJ

Jag besökte dem härförleden i Odense och tyckte då att bröden till Big Mac hade krympt, är det lika illa här?

Undrar

Ingemar

HJP

Citat från: Mr G skrivet 04 augusti 2009, 17:37:58 PM

Klagandet på McDonalds, Lidl, Ryanair och några till företag är en del av den svenska vänsterjargongen och är mest tröttsam tycker jag. Tyvärr har det också blivit politiskt korrekt att klanka ner på de företagen istället för att bedöma dem efter sina förtjänster och brister.
****
Alla får ha sin uppfattning - självklart.
Att kalla denna kritik för vänsterjargong, är emellertid att missa målet grovt, och en fruktansvärd generalisering.
Inte tror jag att seriösa kostrådgivare endast består av "vänstermänniskor". Och nej, billigt är det inte.
Att äta en hamburgare från McDonalds, någon gång då och då, skadar naturligtvis inte. Liksom man kan äta en påse godis då och då, men detta har blivit nästan en livsstil, och därmed ett samhällsproblem.
Om de åtminstone var i närheten av bilderna på menyn....

HJP

Fredde

Om man rör på sig i förhållande till antalet kalorier i det man äter (godis, McD etc.) och hur bra förbränning man har så ska man nog allt kunna äta precis det man själv önskar, om än i lagom mängd.


/Fredde


Sundås

Fördelen med McDonalds är att det går fort och du vet exakt vad du får (även utomlands..)

Nackdelen är att de inte är så billiga längre (du kan ju få lunchbuffé på restaurang för samma pris.)

Sen har jag tröttnat lite på deras utbud, det är inte så mycket förnyelse där inte, även om några rätt goda grejer funnits under senare år.



De har iallafall god glass! (McFlurry Marängsviss var en riktig höjdare) :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

Man får vad man betalar för... (Mc Donalds, Lidl, Ryanair)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Mc D går väl än men personligen föredrar jag Max eller Frasses den svenska kedjan från norr inte så vanlig nere här i söder men de finns tyvärr är de ännu dyrare än Mc D men bättre 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon Bertilsson

Hellre donkan än Max eller Frasses, men överlägset bäst är Burger King. Helt klart! :)

Sundås

Är man i Kalmar blir det Frasses, alla gånger. En höjdare!
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

yngrot

Frasses i Kalmar är en fd Sibylla som bytt och det går mycket bättre som Frasses . syrrans gubbe som har den ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jacob

Tycker Burger King har godast kycklingburgare och jag gillar pommes fritesen också. köttet smakar skosula.

Max har godast kött och dipsåser och pommes fritesen är goda.

Mc Donalds har godast ost när det gäller burgare och köttet är gott. Pommes fritesen kan vara väldigt mjuka. Men de har den bästa milkshaken ;)

I rangordningen blir det:
Max
Mc Donalds
Burger King

//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

Citat från: Sundås skrivet 07 augusti 2009, 00:42:47 AM
Är man i Kalmar blir det Frasses, alla gånger. En höjdare!

Jag åt lunch i Kalmar igår och det var på Storgatan och inte hamburgare
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Uffe D

Citat från: Bussmicke skrivet 04 augusti 2009, 15:59:29 PM
Jag hatar Iínte Lidl bara för att jag jobbar på ICA, jag har varit inne i en Lidlbutik En gång och det räckte..

Jag instämmer i ditt omdöme om LIDL, har varit inne i en LIDL-butik en gång, aldrig mer.
Dessutom har jag haft det tvivelaktiga nöjet att ganska många gånger lossa på LIDLs centrallager i Halmstad, och det är upplevelser som inte direkt bättrar på LIDLs aktier hos mig.


Richard

Lika lite som detta forum inte ska innehålla gnäll som ska tas upp med respektive trafikbolag, samma sak borde det väl vara om gnäll på andra företag också.
Om man är missnöjd på ovan nämnda företag så klaga hos dom.
Bussnack ska väl inte byta namn till gnällforum.


Uffe D

Citat från: Richard skrivet 21 augusti 2009, 10:06:54 AM
Lika lite som detta forum inte ska innehålla gnäll som ska tas upp med respektive trafikbolag, samma sak borde det väl vara om gnäll på andra företag också.
Om man är missnöjd på ovan nämnda företag så klaga hos dom.
Bussnack ska väl inte byta namn till gnällforum.



Det är inget gnäll, folk framför sina åsikter. Vad gäller LIDLs centrallager i Halmstad så kan jag ju bara säga att det åkeri jag jobbade åt då till sist vägrade köra dit, eftersom problemen där var så stora.

M224

Förstår inte vad det är för fel på Lidls varor. Jag handlar en del där och de har ju svenska produkter produkter från Arla mfl också.

j***a fin öl har de, perfekt till middagen.

Tror att de flesta gnäller på Lidl för att det inte är Svenskt. Det är ju finare med Svenskt eller?

Knappast om ni frågar mig.