Seriösiteten på Bussnack

Startat av Lars Ödlund, 11 december 2008, 20:07:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Citathar varit upp ett par gånger senaste året som jag sett

Två gånger på ett år är inte ofta, men det bör inte förekomma alls kan man tycka.


Göransson

Håller med Cero.
Inga pekpinnar utan ett öppet samtal om nåt man kanske känner är helt fel eller helrätt.
Men vidhåller vikten av att inte fega bakom nåt anonymt nick.
Fått en del brev via mail och via inboxen här från folk som inte vågar säga vad de tycker offentligt.
Varit både ryggdunk och försök till tysta mig.
Blir lite rädd för det, för är av den mening att man ska ha rätt till en åsikt.
/Magnus

robbes

Citat från: Fredde_J skrivet 11 december 2008, 22:57:53 PM
Två gånger på ett år är inte ofta, men det bör inte förekomma alls kan man tycka.



Håller med dig om att det ej skall förekomma sedan har man hört sådana som fotat bussar dock ej proffsigt utan hobby men de törs ej visa sina bilder här då de sett en hel del kommentarer från de stora som klagat på bilder folk tagit på både det ena o andra sättet

Göransson

Har sett en del påhopp och annat kring vissa insändares stavning.
Gör mig direkt förbannad då det kan föreligga ett handikapp bakom och detta kan såra djupare än man tror.
Omber alla om skärpning angående detta.
Såg en lång tråd där man svällde ut hur illa det var med folk som stavade illa.
Fy fan för sån oförståelse och litenhet.
Stavar själv ibland fel i ren slarv eller upphetsning och faktisk, jag bryr mig inte ett dugg om detta.
/Magnus

Karsten

Citat från: Göransson skrivet 11 december 2008, 23:21:13 PM
Har sett en del påhopp och annat kring vissa insändares stavning.
Gör mig direkt förbannad då det kan föreligga ett handikapp bakom och detta kan såra djupare än man tror.
Omber alla om skärpning angående detta.
Såg en lång tråd där man svällde ut hur illa det var med folk som stavade illa.
Fy fan för sån oförståelse och litenhet.
Stavar själv ibland fel i ren slarv eller upphetsning och faktisk, jag bryr mig inte ett dugg om detta.
/Magnus

Ja, men den tråden inleddes ju med att trådskaparen tydligt redogjorde för att det inte var för att anmärka på de som av någon anledning stavar illa, utan för att få reda på hur det kommer sig att så många gör det.

Eller menar du någon annan tråd än denna? http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=18873.0

Göransson

Håll med om att det är en tråd som helt och hållet bör ses som direkt ämnad för nåt annat forum än detta?
Eller är jag ute och turnerar?
/Magnus

jocke

Citat från: Göransson skrivet 11 december 2008, 23:21:13 PM
Har sett en del påhopp och annat kring vissa insändares stavning.
Gör mig direkt förbannad då det kan föreligga ett handikapp bakom och detta kan såra djupare än man tror.
Omber alla om skärpning angående detta.
Såg en lång tråd där man svällde ut hur illa det var med folk som stavade illa.
Fy fan för sån oförståelse och litenhet.
Stavar själv ibland fel i ren slarv eller upphetsning och faktisk, jag bryr mig inte ett dugg om detta.
/Magnus

Det är ganska stor skillnad på stavfel och totalt felbyggda, felstavade meningar utan kommatecken osv.
Kan man inte stava för fem öre, då använder man ett stavningsprogram eller liknande.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Karsten

Citat från: Göransson skrivet 11 december 2008, 23:33:51 PM
Håll med om att det är en tråd som helt och hållet bör ses som direkt ämnad för nåt annat forum än detta?
Eller är jag ute och turnerar?
/Magnus

Ja, kanske. Men samtidigt var det ju en diskussion om ett fenomen trådskaparen primärt reagerat på i just Buss Snack, om jag förstod det rätt.

Göransson

Ja, eller som omgivning så lever man med detta med ett leende och vet inom sig att denna människa som har detta problem är
precis lika mycket värd ändå. Inget att hänga upp sig på, eller?
Ska vi ha en seriös debatt kring och i denna sida så får man acceptera att det finns en brokig skara runt om i landet som har en lång rad olika åsikter, idéer och egenskaper. Ibland lär man sig av dessa och ibland blir man förbannad över "Hur fan kan denna tycka så". Är inte det en del av charmen egentligen? Inget jag ligger sömnlös över i alla fall.
/Magnus

Peter Rost

Men är själva stavandet så viktigt?, för det mesta går det ju att utläsa även felstavade inlägg "mellan raderna".

/Peter

Möllers

Reglena har jag aldrig läst här så lägge jag har varit medlem och med stavingen inga kommer tar ifrån min del.

Göransson

Lars, tror man måste kunna hoppa lite i debatten utan att strikt hålla sig till en tråd.
Kollar du på andemeningen i debatten så är den fortfarande kvar vid samma, i min enkla mening i alla fall.
Är förvisso fortfarande gröngöling på sidan trots mina år bakom ratten.
Tror man kan summera att sidan är vettig, rumsren och väldigt givande för de flesta. Även en oslipad diamant är en diamant.
/Magnus

HB

En rimlig fundering utifrån Lasses första inlägg skulle kunna vara om forumet enbart skulle vara öppet för de som är medlemmar i Svof. Detta borde med automatik höja nivån på inläggen samt hålla borta de som bara är ute efter att göra ett provocerande inlägg. Forumet bekostas ju av Svof och då kan ju en rimlig insats vara att betala medlemsavgiften, för att få skriva här.

Möllers

För min del så visa jag bara bilder på bussar o lastbilar o natur o allt annat resten skiter jag i om jag ska vara ärligt.
Allt tid skoj ni visa bussar o andra bilder allt tid skoj hälst ifrån skåne :)

Tar inte illa upp bara.

robbes

Lars att ni är köpta etc det köper inte jag för ni har VÄLDIGT högt i tak och väldigt låg censur, de som bli censurerade är de som går över gränsen , där i bland ett par nyreggade som bara lade in ett inlägg om swebus om jag ej missminner mig,

Att det är seriöst här det anser jag förutom det då som göransson mfl tagit upp samt även jag då det i vissa fall verkar vara en inbördes tävling om vem som kan få flest bilder o fortast bilder på vissa bussar.

om jag går till inläggen som rör busstrafiken som sådan så r det 90% grundade inlägg med rena frågeställnigar och ej att det skall smutskastas