Två Solaris och två MAN i Skåne.

Startat av Gano, 03 juli 2020, 12:19:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Som sagt, lite gott och blandat från Skåne.

(Samtliga bider är tagna 2020-06-24)

Nobina 6993 "Ellen" stod parkerad vid Skeppsbron i Landskrona och skulle inom kort avgå med linje 3 mot stationen. Är det någon som vet hur länge dessa trådbussar har kvar i drift? De är visserligen från 2003, men enligt mig i gott skick. Om inte annat borde dessa vara bland Sveriges äldsta stadsbussar?






Fortfarande vid Skeppsbron, men från en annan vinkel kunde Nobina 7427 skådas och inom kort bar det av mot Helsingborg med linje 218.




Nobina 7981 från trafikområde norra Skåne var denna dag ute på linjer som körs av Lund Väster. Även Nobina 7751 syntes denna dag på Lund Väster trots att de båda kommer från norra Skåne. Hur många omlopp kör bussar från norra Skåne på Lund Väster?




Något söderut i Lund sågs Vybuss 324 på linje 7 mot Klostergården. Tidigare hade denna linje numret 1, men eftersom spårvägen som öppnas i december skall ha det numret, fick den gamla linje 1 bli linje 7.


Det var tänkt att jag skulle publicera fler bilder, men uppladdningsprogrammet strular  :-\

Buss_Lund


Gano

Det har jag också sett, men förmodligen är det bara en felskrivning då det står både 1 och 7 för samma linje. Dessutom är det en del andra fel i den tidtabellen.