Linje 615, 616 och 617 (bilder)

Startat av Ebermark, 17 februari 2022, 19:54:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ebermark

Två bilder från i morse (17 feb). Bilderna är tagna i Borensberg mellan Linköping och Motala.

Bliva Buss 8320 inväntar avgång till Motala på linje 615 och har precis tagit över några resenärer som ankom med Ringarums Linjetrafik 8625 på linje 616 från Linköping. Bliva Buss 8320 är en Temsa MD9, en särling i den östgötska kollektivtrafiken. Bussen är normalt stationerad i Vikingstad men har efter verkstadsbesök i Motala fått köra några dagar från Motaladepån.



Efter att linje 615 avgått till Motala skyltar Ringarums 8625 om till 617 för att köra tillbaka till Linköping. Ringarums Linjetrafik kör på lördag 19 feb sin sista dag i Östgötatrafikens regi. Från och med söndag tar Transdev över all trafik som Ringarums har kört. Bussen på bilden, 8625 kommer leva kvar hos Stångåbuss i Linköping fram till och med juni då Nobina tar över Stångåbuss trafik i Linköping.

Bussmicke

Trevligt, vilken linje kör 8320 normalt? Jag visste inte om att den fanns.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ebermark

Normalt kör 8320 på linje 552, 571, 573 samt 574. Har ett eget omlopp. Så vill man fånga den är Vikingstad station en bra plats morgon eller kväll.

Bussmicke

Det tackar jag för. Blir 8320 kvar ett år till?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ebermark

Till och med juni 2024 har Bliva avtal så tills dess lär den vara kvar.