Nyheter i Kungsbacka gällande KE:s bussar

Startat av michael1, 06 februari 2022, 19:25:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

michael1

Nu kör KE:s bussar hela trafiken i Kungsbacka

Nobina kör inte längre i Kungsbacka



Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk




Adminåtgärd: Rubrik förtydligad med hänvisning till regel # 15.


Lars-Håkan_E

Vilket kanske beror på att KE:s ägs av Nobina :-)

Bussmicke

Tur att jag var där då tidigare. Blir det någon förändring av reg. ägare och märkningen av bussarna?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

michael1

#3
Det enda som ändras är att de ändrar namn på Nobinas bussar i Kungsbacka till
KE:s bussar.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.


Bussmicke

Bor du där i Kungsbacka? I så fall får du gärna hålla koll på vad som händer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

rasmus.03

Inget mer har hänt än att bussarna fått nya dekaler o förarna ny uniform.

Bussmicke

3814 står fortfarande på Nobina. Måhända man tycker det är enklare med en organisation på plats än två.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

michael1

Ja jag bor i Kungsbacka tror inte kommer hända något mer kommer en till buss till Kungsbacka en Volvo 8500 som extra buss vet inte exakt när den ska komma

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Jonas Gustafsson

Numreras bussarna om eller behåller de Nobinanummer?
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jonas Gustafsson

Enligt biluppgifter.se via merinfo.se har endast 4 av Scaniorna övergått i KE's ägo: 3813, 3818, 3820, 3935.
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Det där är nog bara en pappersgrej i o m att de är inom koncernen.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Nu har fler Scanior bytt ägare formellt, har inte kollat om det är samtliga än.
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Begriper inte varför bussarna byter "ägare"...

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bältes-Assar

Kan väl vara allt från att underlätta redovisningen till att man får bättre försäkringspremier och sånt?

Jonas Gustafsson

Nu har jag kollat biluppgifter.se ordentligt, och alla Scania Citywide i Kungsbacka (3808-3822, 3935) har nu övergått till Karl Erik Elofsson Buss AB (KE's bussar). Övergångsdatum 220301 anges på alla.

//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.