Vad har hänt med SL Kundtjänst?

Startat av Ersa, 21 oktober 2021, 15:35:37 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Ersa

Jag har på sistone roat mig lite med att felanmäla lite olika brister som jag tröttnat på, men börjar nu bli lite orolig för hur det ligger till med kunskapsnivå och/eller viljan att utföra något, hos SL Kundtjänst.
Man får så många märkliga svar, som t.ex att SL inte har någon busslinje till Uppsala (då det gäller 677), att man istället får vända sig till Stockholms stad för ett ärende vid Gillingebanans hållplats, samt att Vallentuna kommun skulle ha ansvar för städningen och soptunnetömning vid vissa hållplatser längsmed E18.

Är det rena kunskapsbrister som skiner igenom pga nåt nytt mål att ge svar snabbt, eller nåt annat som att man inte vill ta ansvar för sin egen verksamhet? Upprörd kan jag knappast påstå att jag är, men rätt förvånad över utvecklingen.

Fredde

Sånt där brukar uppstå i anslutning till en förlorad upphandling, det är inte så i detta fallet?

Micke A

Vad begär du av Releasy som har hand om det hela.
Sitter dom i Stockholm, nop, räkna ut resten själv så svårt är det inte.

Lars-Håkan_E

Barcelona, Borås, Borlänge, Linköping och Stockholm är dem orter som Releasy har kontor.
Men i a f om man ska tro på platsannonserna så sitter merparten av dem som jobbar på SL avtalet faktiskt i Sthlm

toddetoddelito

Mjo, tycker nog att just SL Kundtjänst kanske inte borde upphandlas. Just en kundtjänst, anser jag, borde ha samma adress som organisationen i fråga. Det är ju det man söker och som man tror som kund när man kontaktar kundtjänst. Har själv haft vissa dispyter med SL Kundtjänst, där jag dels inte känt att min fråga blir ordentligt/korrekt besvarad, dels inte känt att klagomål och förslag nått rätt instans. Det känns som att allt man frågat om stannat där, och inte gått vidare, och att de själva inte har kompetensen att besvara annat än saker som jag själv som lekman kan söka upp.

Bältes-Assar

Men kundtjänsten har väl knappast något ansvar för att hålla reda på alla avtal och ansvarsgränssnitt. Det behöver de knappast heller, det är bara att skicka till entreprenören för aktuell linje.

Vet inte varför du ger dem chansen att snacka sig ur ärendet? Skicka alla ärenden skriftligt till dem utan att begära svar, så kommer det in i registret, du får ett ärendenummer.

Ersa

#6
På vilket sätt ger jag dem "chansen att snacka sig ur ärendet"? Nu förstår jag inte alls hur du menar. Blir ärendena åtgärdade snabbare om man inte begär återkoppling? Ärendenummer får man även då man begär återkoppling.

Förväntas allmänheten veta vilka Releasy är? Jag vet då inte vad de är för några. Kan man inte bara förvänta sig att ett företag, vilket det än är, ska sköta sina påtaganden enligt sitt kontrakt?