Bussar hos Nobina i Södertälje

Startat av eldani, 01 oktober 2014, 15:06:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy E

6605 också registrerad på Tyresö sedan i förrgår.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Bussmicke

Citat från: Tommy E skrivet 20 augusti 2016, 20:57:37 PM
6605 också registrerad på Tyresö sedan i förrgår.

Det var otippat, jag trodde aldrig den skulle flyttas.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Citat från: Bussmicke skrivet 21 augusti 2016, 10:18:57 AM
Det var otippat, jag trodde aldrig den skulle flyttas.

Jodå, planerat sedan länge
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

virtual1

Hur är det med infoskärmarna  i dessa 30x  och 31xx - har de blivit nedmonterade i samband med flytten och satta i 01xx???

Matte

Det satt info skärmar i 0113 och 0114 som jag körde i början veckan. Men Södertälje ska väl också ha info skärmar i sina bussar så det känns en aningen onödigt att montera bort dom som sitter i dom flyttade 30XX Volvo kort och boggi bussar.

Men däremot kan jag säga grattis till alla i Södertälje garaget. Dom fick fina bussar av oss och vi fick totalt värdelöst sönderkört skrot.

eldani

Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Södertälje och vill ha en senaste upp datering.
Nu har två bussar av modellen Volvo B9SA LE årsmodell 2006 som tidigare har varit hos Nobina Södertälje och nu är dom
Dom är registrerade hos Nobina i Södertörn från och med den 2016-08-22.
6461 XNT 420
6462 XNT 430

homer

Citat från: eldani skrivet 11 oktober 2016, 16:28:24 PM
Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Södertälje och vill ha en senaste upp datering.
Nu har två bussar av modellen Volvo B9SA LE årsmodell 2006 som tidigare har varit hos Nobina Södertälje och nu är dom
Dom är registrerade hos Nobina i Södertörn från och med den 2016-08-22.
6461 XNT 420
6462 XNT 430

Är bussarna verkligen registrerade på "södertörn"? Kan du inte ange vilket av garagen istället så är de väl bättre att inte skriva alls... eller skriva att dom är flyttade till södertörn med okänd depå, för vad jag vet finns de 5 depåer som ingår i "södertörn"

Lars-Håkan_E

Citat från: homer skrivet 11 oktober 2016, 19:28:03 PM
Är bussarna verkligen registrerade på "södertörn"? Kan du inte ange vilket av garagen istället så är de väl bättre att inte skriva alls... eller skriva att dom är flyttade till södertörn med okänd depå, för vad jag vet finns de 5 depåer som ingår i "södertörn"

Bussarna är överförda på Tyresödepån

Matte

Citat från: homer skrivet 11 oktober 2016, 19:28:03 PM
Är bussarna verkligen registrerade på "södertörn"? Kan du inte ange vilket av garagen istället så är de väl bättre att inte skriva alls... eller skriva att dom är flyttade till södertörn med okänd depå, för vad jag vet finns de 5 depåer som ingår i "södertörn"

Tror faktiskt alla bussar i Södertörn är registrerade på Tyresö som jag förstått det men bussarna flyttar runt på dom 4 garage som finns för att fylla dagens behov på garagen. Tyresö, Handen, Jordbro och Ösmo tänker jag på då. Sedan starten av vintertabellen så är Estögaraget en vändslinga och pauslokal.

eldani

Citat från: homer skrivet 11 oktober 2016, 19:28:03 PM
Är bussarna verkligen registrerade på "södertörn"? Kan du inte ange vilket av garagen istället så är de väl bättre att inte skriva alls... eller skriva att dom är flyttade till södertörn med okänd depå, för vad jag vet finns de 5 depåer som ingår i "södertörn"

Det är ingen som har påpekat det tidigare när jag har skrivit om det men om man ska vara korrekt är alla bussar hos Nobina i Södertörn registrerade hos Nobina i Tyresö vad jag vet. Sen hur det är på varje depå kan jag ej svara på som dom går runt på olika depåer. Och Nobina i Södertörn är en sammanfattning över område som det är Haninge-Tyresö och Nynäshamn som ingick E23 upphandling som Nobina vann och dom depåer som det gäller är Tyresö- Handen-Jordbro-Ösmo och Estögaraget och för att det ska bli lite lättare så är dom i hopp slagna och så blev det Nobina i Södertörn.

Bussmax

Precis! Alla bussarna är registrerade på Tyresö, sen har man slagit ihop allt till ett trafikområde för att förenkla det, om det nu blir enklare eftersom alla garage och linjerna som garaget kör blir ändå små områden. // Max

eldani

#101
Nu har Nobina i Södertälje två helt nya bussar av modellen MAN A47  årsmodell 2016 och det är.
Dom är registrerade hos Nobina i Södertälje från och med den 2016-10-13.
3210? EZS 266
3211? EZS 275
Enligt info i en annan tråd här på forumet så gissning jag att dom två som hamnar här kommer att få detta nummer som sagt är jag inte hundra på det.

Vad ska dom ha den till är det för närtrafik? 

Lars-Håkan_E

Citat från: eldani skrivet 14 oktober 2016, 21:11:03 PM
Nu har Nobina i Södertälje två helt nya bussar av modellen MAN A47  årsmodell 2016 och det är.
Dom är registrerade hos Nobina i Södertälje från och med den 2016-10-13.
3210? EZS 266
3211? EZS 275
Enligt info i en annan tråd här på forumet så gissning jag att dom två som hamnar här kommer att få detta nummer som sagt är jag inte hundra på det.

Vet någon varför Nobina i Södertälje har fått två MAN buss och vad ska dom ha den till är det för närtrafik?

Om du läser tråden jag hänvisade till så får du svaret på din fråga :-)

eldani

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 14 oktober 2016, 21:20:35 PM
Om du läser tråden jag hänvisade till så får du svaret på din fråga :-)

Jag har läst den men som det inte är bekräftat till vilket regnummer som tillhör vilket nummer så skrev jag så här.

Lars-Håkan_E

Citat från: eldani skrivet 14 oktober 2016, 21:29:28 PM
Jag har läst den men som det inte är bekräftat till vilket regnummer som tillhör vilket nummer så skrev jag så här.

Frågan: Vet någon varför Nobina i Södertälje har fått två MAN buss