"Drogpåverkad bussförare hann inte stoppas"

Startat av Robert T, 18 december 2011, 04:27:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

Ja hade ringt polisen sen försökt få fram till berört gatage
Om. Ja visade skulle ja säga när ja ringde polisen vilket garage den tillhör/företag

sent from my Samsung galaxy s2 (GT-I9100)

Carl Eric

Citat från: Olle skrivet 19 december 2011, 12:30:06 PM
Lite Off topic, sök på Eniro, Nobina i Norrtälje och kolla hänvisningen till hemsida  ;D


Samma sak med Keolis Nacka-Värmdö, hemsida är www.swebus.se! :D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ted Selander

Jag har av förarens chef ombetts att lägga ut en epilog till den händelse som SvD publicerat. Verkar ha varit rök utan eld.

"Svar: Drogprovet (urinprov) taget hos hälsopartner är negativt, och visar inget utfall på droger. Det föreligger privata konflikter bakom anmälan, men föraren känner inte personen som anmälde.
Företagshälsovården har gett klartecken för att föraren är klar för trafik men pga. själva anmälan/mediadrevet är föraren sjukskriven just nu. Själva kollisionen skedde vid ombyggnation och provisorisk infart till Täby C och en elstolpe ramlade ner på bussen. Ingen del av bussen tog i elstolpens förankring. Buss fanns 1.5m från förankringen av elstolpen. Bildbevis och film finns."

Bussföraren

Bra Ted!

En riktigt pinsam historia och väldigt obehaglig för den drabbade föraren.

Ett förslag till sidans ansvariga är att kvasta rejält i tråden och i princip bara låta inlägg 1 och Ted:s stå kvar, för att visa omtanke om föraren.

Ersa

Att media inkl kvällspressen ska publicera versionen som Ted delgivit kanske är för mycket att hoppas på?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussföraren skrivet 03 januari 2012, 13:15:24 PM
Bra Ted!

En riktigt pinsam historia och väldigt obehaglig för den drabbade föraren.

Ett förslag till sidans ansvariga är att kvasta rejält i tråden och i princip bara låta inlägg 1 och Ted:s stå kvar, för att visa omtanke om föraren.

Tråden handlar ju inte om den enskilde föraren (förutom något enstaka inlägg som jag nu tagit bort) utan om principer hur anmälan skall gå till om man misstänker en bussförare vara berusad. Det finns knappast någon anledning att kvasta bland dessa.

Men stort tack till Ted och berörd chef som lät oss få veta hur det verkligen var.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)