Nobina Norrtäljes första dag! [Del. 3]

Startat av Carl Eric, 28 juni 2011, 20:23:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Vi fortsätter med ytterligare en fjolla. Nobina 5524 (TBM 436) som har rullat på Gotland.


Kan hända att det blir en upprepning nu, missade lite när det gällde 00xx-vagnarna... Nobina 0068 (XOM 842) kommer från Nacka/Värmdö.


Nobina 5565 (SUY 055).


Nobina 5529 (TBM 460), har rullat i Tyresö.


Dubbeldäckare kan vara lite svårtfotograferade om man inte är van, men jag tycker att de flesta bilderna blev bra! Här ses Nobina 7405 (COC 482).


Nobina 5661 (TJU 694) var blå i Tyresö innan den kom till Nacka/Värmdö.


Nobina 6150 (XDC 767) skall enligt uppgift här på forumet bara vara på lån från Nacka/Värmdö.


Nobina 5531 (TBM 466).


Då har ni sett hälften av dubbeldäckarna. Nobina 7402 (COC 444). Där är även del 3 slut!



MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Karsten

5524 var väl ett tag på Gotland tillsammans med 5523? En del av fjollorna 5526-5530 (?) rullade i Tyresö då de andra gick i Botkyrka.

Fikman

Alltså har suttit och tittat på syngergyna och kan inte komma ifrån att den övre vita randen skull vart bredare och suttit lite lägre, nu förstärkts det verkligen att den är 2dec högre än standard.
Var det ett krav från SL att det skulle vara fullhöjd på bägge planen?

HB

Citat från: Karsten skrivet 28 juni 2011, 21:03:23 PM
5524 var väl ett tag på Gotland tillsammans med 5523? En del av fjollorna 5526-5530 (?) rullade i Tyresö då de andra gick i Botkyrka.

Helt riktigt att dom haft placering i både Visby och även en tid i Slite. /Henrik/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ivo

En undran har lagt märke på att de nya dubbeldäckarna saknar vagns nummer. Har Nobina inte hunnit märka upp vagnarna eller ser vi ett trendbrott i märkning av bussar ?
Ivo

virtual1

Citat från: Ivo skrivet 07 juli 2011, 10:37:21 AM
En undran har lagt märke på att de nya dubbeldäckarna saknar vagns nummer. Har Nobina inte hunnit märka upp vagnarna eller ser vi ett trendbrott i märkning av bussar ?

De saknar inte vagnsnummer alls, däremot är de placerade så att de är svåra att se, på bilderna ovan får du leta ;-) - men de finns på båda bilderna även om du nog inte kan läsa ut exakt vilket nummer det är på dem...

Ivo

Citat från: virtual1 skrivet 07 juli 2011, 10:51:58 AM
De saknar inte vagnsnummer alls, däremot är de placerade så att de är svåra att se, på bilderna ovan får du leta ;-) - men de finns på båda bilderna även om du nog inte kan läsa ut exakt vilket nummer det är på dem...

Tack, kollade ett inlägg av Ersa där jag såg vagnsnummer de är liksom diskreta.  :)
Ivo

Ersa

Dubbeldäckarna verkar sakna vagnsnummer i fronten, trots att sådant enligt SL:s regler skall finnas på vänstra sidan av bussens front (vänster ur bussens synvinkel såklart). Helst direkt under vindrutan och inte på en lucka som 5565 har här ovan. Blå bussar ska ha en större storlek på sina siffror, jämfört med röda bussar.

Undra hur många bussfotografer man retat upp hittills pga att siffrorna i fronten saknats på dubbeldäckarna? ;D

GDG

Vagnummer saknas, dagens I-landsproblem  ;D ;D ;D.