Peace & Love igen...

Startat av Wetjo, 30 juni 2010, 19:05:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


1896

Varför måste linje 603 avlösas i Jakobsgårdarna ? Kan man inte ha avlösning i Centrum, som på alla andra linjer ? Sen måste det väl vara bättre att ha reglertiden i Kvarnsveden ? I Jakobsgårdarna är det ju bara rörigt med alla bussar ändå.

Wetjo

Citat från: 1896 skrivet 30 juni 2010, 19:16:59 PM
Varför måste linje 603 avlösas i Jakobsgårdarna ? Kan man inte ha avlösning i Centrum, som på alla andra linjer ? Sen måste det väl vara bättre att ha reglertiden i Kvarnsveden ? I Jakobsgårdarna är det ju bara rörigt med alla bussar ändå.

Nu avvek du från ämnet...  ;)
Bättre att ha avlösningar på Jax. Du har 12 minuter på dig att logga in o ställa in stolen osv. Det får du inte i centrum!
Det finns en toalett på Jax. Det finns inte vid KP. Eftersom det är en hyfsat lång reglertid, slipper man schemalagda "pinkpauser" på linjen.
Det är förarnas vilja att reglera vid Jax.

svenerik eklund

CitatVägarbete ger problem för busstrafiken

Det är rubriken på artikeln.

Är det så att Wetjo är bitter för att denne ej får svänga på höfterna på festivalen, utan måste arbeta och slita medan festivalbesökarna är glada och har roligt?
Tycker du obefogat gnäller på P&L just nu.

Staffan Sävenfjord

Citat från: svenerik eklund skrivet 30 juni 2010, 22:54:36 PM
Det är rubriken på artikeln.

Är det så att Wetjo är bitter för att denne ej får svänga på höfterna på festivalen, utan måste arbeta och slita medan festivalbesökarna är glada och har roligt?
Tycker du obefogat gnäller på P&L just nu.

Ägna i stället en tanke åt alla dem som får jobba och slita för att möjliggöra för folk att ta sig till och från såväl denna festival som alla andra. Mina kollegor på Tågkompaniet i Gävle har haft det tufft att få ihop vagnar och personal så att alla skall komma med. De är inte bittra för att de behöver jobba i stället för att gå på festivalen, men de vill ha uppskattning för sin insats. Och det är de värda.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

svenerik eklund

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 juni 2010, 22:59:39 PM
Ägna i stället en tanke åt alla dem som får jobba och slita för att möjliggöra för folk att ta sig till och från såväl denna festival som alla andra. Mina kollegor på Tågkompaniet i Gävle har haft det tufft att få ihop vagnar och personal så att alla skall komma med. De är inte bittra för att de behöver jobba i stället för att gå på festivalen, men de vill ha uppskattning för sin insats. Och det är de värda.



Ja det är mycket arbete att sätta upp ett sådant här arrangemang, Var involverad i den lokala rockklubben i byn jag bodde i i min ungdom och det var ortoligt mycket jobb att bara boka ett litet okänt band på den tiden utan internet och andra bekvämligheter som MySpace och Facebook.

OT, Tråkigt att Hultsfred dog igår. Dock var det trevligare där för 17-18 år sedan.

Staffan Sävenfjord

Citat från: svenerik eklund skrivet 30 juni 2010, 23:05:18 PM

Ja det är mycket arbete att sätta upp ett sådant här arrangemang, Var involverad i den lokala rockklubben i byn jag bodde i i min ungdom och det var ortoligt mycket jobb att bara boka ett litet okänt band på den tiden utan internet och andra bekvämligheter som MySpace och Facebook.

OT, Tråkigt att Hultsfred dog igår. Dock var det trevligare där för 17-18 år sedan.

Klart att man inte skall glömma att skicka tacksamhetens tankar till arrangörerna också. Det är ju trots allt de som lägger ned det största jobbet. Men det finns andra som också får mycket jobb på grund av festivalerna utan att så att säga ha bett om det eller att ha någon direkt glädje av dem. T ex bussförare och trafikledare. Även dem skall vi tänka på med tacksamhet.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Wetjo

Citat från: svenerik eklund skrivet 30 juni 2010, 22:54:36 PM
Det är rubriken på artikeln.
Är det så att Wetjo är bitter för att denne ej får svänga på höfterna på festivalen, utan måste arbeta och slita medan festivalbesökarna är glada och har roligt? Tycker du obefogat gnäller på P&L just nu.

Skulle inte gå på Peace & Love, ens om jag fick betalt för det!!!
Nu handlar artikeln om taskig planering för diverse vägarbeten som sammanfaller med P & L.
Att man sen ser stupfulla ungdomar tidigt på morgonen är väl en del av "nöjet"...

SimonB

Citat från: Wetjo skrivet 30 juni 2010, 19:05:04 PM
Se vilket h-e vi har...  >:(

http://www.dt.se/noje/peacelove/article684316.ece

Det är ju inte festivalens fel att någon väljer att lägga ett vägarbete just under festivalveckan...

Jag hade gärna gått på festivalen, men då med övernattning på hotell/vandrarhem utanför området, och hade jag varit bosatt i Borlänge så hade jag förmodligen inte tvekat en sekund. Det är många bra band som spelar!

1896

Citat från: Wetjo skrivet 30 juni 2010, 22:10:24 PM
Nu avvek du från ämnet...  ;)
Bättre att ha avlösningar på Jax. Du har 12 minuter på dig att logga in o ställa in stolen osv. Det får du inte i centrum!
Det finns en toalett på Jax. Det finns inte vid KP. Eftersom det är en hyfsat lång reglertid, slipper man schemalagda "pinkpauser" på linjen.
Det är förarnas vilja att reglera vid Jax.

Det går väl att ställa upp ett dass vid KP också.

Wetjo

Citat från: 1896 skrivet 01 juli 2010, 18:44:10 PM
Det går väl att ställa upp ett dass vid KP också.

Vi hade ett där, men förarna ville ha det vid Jax! Dessutom kan förarna på 253 utnyttja samma dass, när dom vänder vid Jax.
Är det inte bättre att du startar en egen tråd om detta? Detta var inte ämnet för ursprungstråden.