"9443 Rmo" - Ny Setra i SL-trafiken

Startat av Ersa, 31 juli 2009, 23:21:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa


Avsaknad av stativ på plats, helt död internetanslutning hemma, och inte ett enda hyfsat bra bildredigeringsprogram hos föräldrarna där jag sitter just nu har inte underlättat uppläggningen av dessa bilder... men skam den som ger sig! Här kommer Roslagens senaste tillskott susande, som nu ersatt gamla Säfflen 4403 (f.d. SL H8 4403) som linjetrafikvagn.


Tydligen gick det blixtsnabbt att "ta dén" PC:n från 4403, men att installera en ny PC i 9443 går tydligen inte alls lika snabbt... ::) Tur att de vita plastskyltarna jag beställde från Hornsberg 2006 kan få användas lite. :)


Men nog saknar jag extraljus på taket! :P

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 31 juli 2009, 23:21:15 PM


Inte kunde jag i min vildaste fantasi föreställa mig något dylikt hos Busslink, Swebus m.fl. men så fanns det ju en åkare i Roslagen...
En ny Setra i SL-trafiken tror jag blir något extra för resenärerna men den lacken på en så fin buss känns lite som en hädelse.
"Smälla på faluröd samt tejpa vitt så..."
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

homer

hur kommer de sig att Fridströms kommer undan med att inte följa Sl's design program lika noga som de stora?

Niclas Rosenius



    Det var ju riktigt trevligt.

    Den skall man ta och försöka fånga nån dag.

    //Niclas

Ersa

Jag tycker nog att Setran ovan ser exakt likadan ut som alla andra bussar med SL94-design. Vad är det som fattas? En stor ful vit dekal längst upp på vindrutan kanske?

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 01 augusti 2009, 01:08:21 AM
Jag tycker nog att Setran ovan ser exakt likadan ut som alla andra bussar med SL94-design. Vad är det som fattas? En stor ful vit dekal längst upp på vindrutan kanske?
Finge gärna bli dekaltrimmad i dansk stil så det hade blivit lite mer elegans.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Sundås

Det där var det snyggaste jag sett på mycket, mycket länge. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Fredde

Citat från: Verspieder skrivet 01 augusti 2009, 01:08:21 AM
Jag tycker nog att Setran ovan ser exakt likadan ut som alla andra bussar med SL94-design. Vad är det som fattas? En stor ful vit dekal längst upp på vindrutan kanske?

Företagsnamnet sådär har jag inte sett hos andra åkare i SL-trafiken, så det är snarare ett SL-märke som borde sitta där enligt designen...

Är det lågentré eller lift där bak?


Bussmicke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 01 augusti 2009, 00:00:41 AM

    Det var ju riktigt trevligt.

    Den skall man ta och försöka fånga nån dag.

    //Niclas

Trevliga bilder

Nu när den visats på bild redan känns det inte lika bråttom att åka dit längre
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Fredde_J skrivet 01 augusti 2009, 03:08:04 AM
Företagsnamnet sådär har jag inte sett hos andra åkare i SL-trafiken, så det är snarare ett SL-märke som borde sitta där enligt designen...

Är det lågentré eller lift där bak?

Designen på bussen ovan är till 100% godkänd av SL och Busslink inkl företagsloggan samt höjden i millimeter och typsnittet på inventarienumrens siffror.

Lift är inbyggd i trappan och det finns en rejält stor barnvagnsplats innanför dubbeldörrarna.

Niclas Wennerlid

Jag och en kollega var uppe och hälsade på Fritte & Co i förra veckan. Vi fick en provtur med denna då vi skulle äta lunch tillsammans, en mycket fin buss var det.

Måste säga att familjen Fridström är bland de trevligaste och mest samarbetsvilliga åkarna i Stockholmsområdet.

Hoppas verkligen att deras nysatsningar bär frukt.

// Niclas

UglyJazz

Fridström var bra att jobba åt på den tiden jag var där och är nog säkert det än idag.
Bengt F har alltid haft tycke för Setra.
Setra, när bara det bästa är gott nog...
Gold Wing 1800 på fritiden, annars kört yrkesmässigt i 23 år nu...

Patrik

Måste vara en av de snyggaste bussarna i SL-lack, den passar verkligen!
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Fredde

Citat från: Verspieder skrivet 01 augusti 2009, 07:18:32 AM
Designen på bussen ovan är till 100% godkänd av SL och Busslink inkl företagsloggan samt höjden i millimeter och typsnittet på inventarienumrens siffror.

Lift är inbyggd i trappan och det finns en rejält stor barnvagnsplats innanför dubbeldörrarna.

Då finns det inget att invända mot 8) Snygg buss dessutom :)


homer

Citat från: Verspieder skrivet 01 augusti 2009, 07:18:32 AM
Designen på bussen ovan är till 100% godkänd av SL och Busslink inkl företagsloggan samt höjden i millimeter och typsnittet på inventarienumrens siffror.

Lift är inbyggd i trappan och det finns en rejält stor barnvagnsplats innanför dubbeldörrarna.

Då har dem ett eget designprogram att följa isåfall eftersom Vagnar som ägs av Busslink, Swebus och Arriva inte får ha företagsnamnet sitta i fronten utan endast ha den lilla "Sl i samarb..." dekalen på sidorutorna