48 minuter i hällande regn (21 bilder)

Startat av Peter Erret, 21 juli 2008, 21:41:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

Citat från: Johan H skrivet 21 juli 2008, 22:03:51 PM
Trevligt då vet jag vad som väntar Halmstad 2012 för då skall O-ringen gå i kommunen.
Inte säkert det blir nån busstrafik i Oringens regi för det, Eksjö är arrangör nästa år och där ska det vara gångavstånd till etapperna

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 24 juli 2008, 15:51:51 PM
Inte säkert det blir nån busstrafik i Oringens regi för det, Eksjö är arrangör nästa år och där ska det vara gångavstånd till etapperna

Så var det väl också i Mjölby förra året.
När Borås hade O-Ringen 1986 var det busskolonner i tre av dagarna, medan det var gångavstånd de båda sista.
Skall man spekulera lite tror jag det blir svårt att klara sig utan bussning till etapperna i Halmstad. Det ligger ju ett hav på ena sidan som försvårar detta. Visserligen springer man i Sälen en dag på högfjället men att det skulle bli en dag med orientering på havet i Halmstad tror jag inte.  ;) Sedan brukar det också behövas bussar mellan tävlingsbyn (där många av de tävlande bor i husvagn eller tält) och centrum i en stad av Halmstads storlek.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

bjalle

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 24 juli 2008, 15:59:44 PM
Så var det väl också i Mjölby förra året.
När Borås hade O-Ringen 1986 var det busskolonner i tre av dagarna, medan det var gångavstånd de båda sista.
Skall man spekulera lite tror jag det blir svårt att klara sig utan bussning till etapperna i Halmstad. Det ligger ju ett hav på ena sidan som försvårar detta. Visserligen springer man i Sälen en dag på högfjället men att det skulle bli en dag med orientering på havet i Halmstad tror jag inte.  ;) Sedan brukar det också behövas bussar mellan tävlingsbyn (där många av de tävlande bor i husvagn eller tält) och centrum i en stad av Halmstads storlek.


Både Mjölby 2007 och Mohed 2006 var det inga bussar, vare sig till etapper eller något annat

Johan Hansson

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 23 juli 2008, 20:18:28 PM
På fredag får vi väl se till att kleta in hela hans buss med lera;)

Nej för guds skull gör inte det.

Det blir ett rent h*****e att städa bussen sen ;D
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Peter Erret

Citat från: Lars Ödlund skrivet 25 juli 2008, 11:12:38 AM
Såg för övrigt att det klagades på hastigheterna som konvojerna höll i lokalpress o lokalradio, har man inte kört med poliseskort och därigenom fått överskrida hastighetsgränserna?

När O Ringen gick i Jämtland i slutet på -80 talet gällde bara "plattan i mattan"
Jag har nu varit ute alla fem dagarna och plåtat (mycket att gå igenom, bilderna kommer senare) och några galenskaper beträffande hastighet etc. har jag inte upplegt över huvud taget, alla har skött sig bra (utom den som körde med en skylt framför ansiktet i 70 blås "för att inte vara med på bild").