Huvudmeny

161X

Startat av Bussmicke, 26 september 2019, 07:26:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Avgången nu 7:25

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Snyggt fångat!

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Bussmicke

Vi tar väl 7:43 också..

Detta var dagens två 161X..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Walter

Tack för bilderna. Anger X:et i detta fall en skolbussvariant?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Jo och tydligen byggs det en nya skola nånstans varför behovet att frakta skolbarn inte begövs. Jag lämnar till mer insatta i ämnet att bekräfta det.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ola Å

Det är en ombyggnad av en skola, Kämpetorp, som gör att elever flyttas till Solberga, det har pågått i några år och ska avslutas till jul.

Nico

Citat från: Walter skrivet 27 september 2019, 10:23:20 AM
Tack för bilderna. Anger X:et i detta fall en skolbussvariant?

I sak inte utan även här är det i grund en fråga om en körväg som avviker från den ordinarie linjesträckningen, därav X:et.

Sedan kör inte SL skolbussar. Däremot finns det ju vissa mera anpassade skolturer, men det är fritt fram för vem som helst, med giltigt färdbevis, att åka med.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman