Bilder från Umeå 7 maj...

Startat av Patrik, 23 juni 2007, 03:34:36 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik















































































Fler bilder finns på hemsidan!

Jessika

Fantastiskt fin bildserie! :) Många bussar fick du med. Kul att du lyckades fånga 77:an och dessutom skyltad till Vasaplan; den brukar oftast skylta om strax efter Renmarkstorget. Också kul att Swebus ledare 5049 fastnade på bild, för den ser man inte heller så ofta här i stan. Jag tycker att Swebus 5934 är väldigt läcker, liksom Sjöbergs VanHool ledare. Den röda bussen, Hellströms, har jag aldrig sett - beställningstrafik från någon annan del av länet?
/Jessika

Jeppe Hagelbäck

#2
Citat från: Patrik skrivet 23 juni 2007, 03:34:36 AM
Fler bilder finns på hemsidan!

Kanonbilder som vanligt, mycket snyggt!

/Jeppe

Patrik

Citat från: Jessika skrivet 23 juni 2007, 11:14:35 AM
Fantastiskt fin bildserie! :) Många bussar fick du med. Kul att du lyckades fånga 77:an och dessutom skyltad till Vasaplan; den brukar oftast skylta om strax efter Renmarkstorget. Också kul att Swebus ledare 5049 fastnade på bild, för den ser man inte heller så ofta här i stan. Jag tycker att Swebus 5934 är väldigt läcker, liksom Sjöbergs VanHool ledare. Den röda bussen, Hellströms, har jag aldrig sett - beställningstrafik från någon annan del av länet?
/Jessika

Tack, ja det var en del tur för mig, Hellströms hade beställning från Åsele.

Patrik


bussgrabben

Tack för mycket trevliga bilder här ifrån Umeå.

Patrik


Fredrik

Snygga bilder...  :) Jag reagerade på Veolia 1074. strålkastarhuset närmast framdörren. Det har som hamnat utanför karosslinjen..  Går det att öppna sådär eller har det hänt nåt vid redigeringen? :D

Fredrik

Patrik

Citat från: Fredrik skrivet 23 juni 2007, 13:07:41 PM
Snygga bilder...  :) Jag reagerade på Veolia 1074. strålkastarhuset närmast framdörren. Det har som hamnat utanför karosslinjen..  Går det att öppna sådär eller har det hänt nåt vid redigeringen? :D

Fredrik

Den har öppnats så men den stängdes lite senare av någon  ;)

Fredrik

Du har varit duktig och rest runt i hela Norrbotten och Västerbotten du...:P
Många fina bilder bla på CN113Maxci Bergmansgatan i Malmberget. Jag har bott både i Kiruna, Gällivare/Malmberget...

Mvh Fredrik numera Lulebo

Patrik

Citat från: Fredrik skrivet 23 juni 2007, 13:12:55 PM
Du har varit duktig och rest runt i hela Norrbotten och Västerbotten du...:P
Många fina bilder bla på CN113Maxci Bergmansgatan i Malmberget. Jag har bott både i Kiruna, Gällivare/Malmberget...

Mvh Fredrik numera Lulebo

Tack! Om jag var du skulle jag flytta tillbaka till Kiruna  ;)

Fredrik

Nej... Jantelagen är alldeles för utpräglad där.  ::)

Fredrik

Jag gillar Veolias nya färgsättning på lokalbussarna i Ume...  :D

Ersa

Citat från: Fredrik skrivet 23 juni 2007, 13:18:52 PM
Jag gillar Veolias nya färgsättning på lokalbussarna i Ume...  :D

Det är Länstrafikens färgsättning och jag gillar den inte. Rött och/eller silvergrått hade varit bättre då blått länge har varit landsbygdsbussarnas färg på alla busshållplatser, skyltar och informationstavlor.
Vad är då de blå Ultrabussarnas (stadsbussarnas) färg på ALLA de skyltar och tavlor som rör stadstrafiken? Jo, röd bakgrund med vit text! Så otydligt det kan bli!  >:(

Länstrafiken Västerbotten borde lärt sig av Skåne samt Uppsala län hur man ska göra.

Walter

Citat från: Verspieder skrivet 27 juni 2007, 22:37:51 PM

Länstrafiken Västerbotten borde lärt sig av Skåne samt Uppsala län hur man ska göra.

Gjort bussarna och hållplatser gula? 8)
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!