MTN959, fd SL Buss H12 5514.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814103%29.jpg)
FYY912, fd SL Buss H30 5557.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814104%29.jpg)
MTB959, fd SL Buss H12 5518.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814105%29.jpg)
PTX355 blev året efter Linjebuss 6772. Med denna buss åkte jag sedan till Djursholms Ösby station.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814106%29.jpg)
BTA670 blev året efter Swebus 1192.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814107%29.jpg)
BJB675 blev året efter Linjebuss 4136.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814108%29.jpg)
EWJ060 blev året efter Linjebuss 6384.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814109%29.jpg)
Därefter tog jag Roslagsbanan till Stockholms Östra. Så nästa avsnitt börjar med bilder från Tekniska Högskolan.
Mycket trevligt med alla bilder från Brommaplan! Stort tack för dem. 8)
Lite härliga miljöer och bussar man minns från tiden på Råstagaraget. Men 4136 var ingen höjdare, provbuss för kommande SÄFFLE 2000, riktigt risig redan som ny helt enkelt, och man led när man inte kunde få något annat att köra...
//R
Citat från: Robert Brink skrivet 01 november 2012, 17:31:30 PM
. Men 4136 var ingen höjdare, provbuss för kommande SÄFFLE 2000, riktigt risig redan som ny helt enkelt, och man led när man inte kunde få något annat att köra...
//R
Gäller väl nästan allt som kommit från den fabriken ..